Endast körning trafikskolan
Ska ta intensiv ut bildning så ska endast köra på trafikskolan hur många lektioner är rimligt har bokat 15 st,hur många har du kört?
15 låter rimligt. Jag har snart kört 15 och känner mig rätt säker.
Jag tycker inte man skall köra endast på trafik skola. Tror inte man kan få in den vanan och säkerheten i körningen som behövs på bara 15 lektioner. Däremot tror jag att du lätt klarar av att lära dig det mesta på 15 lektioner. Men man måste ju kunna använda det.
/mattias
Har en kompis som klarade det med 10, och min bror klarade sig med 1.
Men hur kommer det sig att du bara ska ta genom körskolan? Är det för att du inte har möjlighet att köra privat, eller för att du inte tror att det kommer ge något?
Om du får chansen, kör privat också!
Allting kommer sluta billigare, och du kommer ha mycket bättre körvana.
jag tycker inte man skall köra endast på trafik skola. Tror inte man kan få in den vanan och säkerheten i körningen som behövs på bara 15 lektioner. Däremot tror jag att du lätt klarar av att lära dig det mesta på 15 lektioner. Men man måste ju kunna använda det.
/mattias
Jag har inget annat val än att bara köra på trafikskola. Är det någon som har samma erfarenhet och som kan berätta hur många lektioner det tog för er innan ni var klara för uppkörning?
Hei
Hur gikk det for dig med din intensivutbildning? Jeg har precis tagit min första lektion och tänker ta en intensivutbildning. Hur många lektioner behövde du? Jeg har inget annat val enn att köra med trafikskola heller. Blir dyrt, men så är det. Jeg har booket 15 dubbellektioner. Tror du/ni att det er nog innför uppkörningen? Någon med erfarenhet i intensivutbildning?
Hej malin
jag har heller inte möjlighet att köra privat och började på körskola från scratch. kommer nog att kosta mer än jag hade räknat med.... har tagit 20 enkel under ca 1 månads tid och ska ut på landsväg (moment 9) nästa lektion. har 25 lektioner kvar som är inbokat intensivt. har för mig att läraren sa i början att när man klarat moment 9 så kan man räkna med att man tagit 1/3 av lektionerna. vet inte om det stämmer... måste ju bero på hur lätt man har för de olika momenten. bör dock nämna att jag kör i malmö och många bilister kör aggressivt vilket försvårar körningen.
den svåraste biten för mig har varit hur man jobbar med kopplingen, vet inte om det är hör ihop med att de lär ut eco-driving eller om det bara är jag som är trög.
Jag bor mitt i city och har inte tillgång till någon privat övningskörning. Jag gick in på trafikskolan som ett oskrivet blad och skrev upp mig på deras XXL-paket
En citytjej som jag satsar stort. 50 körlektioner all inclusive. Det är min nivå.
Jag körde bara på körskola, aldrig privat. Tog ca 50 - 60 lektioner (bytte stad mitt i utbildningen). Jag tog första lektionen i februari förra året (hade aldrig kört en bil innan dess) och tog körkortet i januari i år. Jag tog mellan 1-3 lektioner i veckan, och ibland blev det några veckors uppehåll pga tidsbrist hos dem eller mig. Jag är faktiskt mycket nöjd med utbildningen, man lär sig massor om man har en duktig lärare, så det är värt att köra på skola om man har den möjligheten!
Jag har kört cirka 75 lektioner, endast körskola. Känner mig inte alls redo. Visst kan jag köra, men trafiken skrämmer mig.
Senaste foruminläggen
Rubrik