Vilken rutt fick du åka? Vilka resmål, du som klara den på första!
Grattis föresten
!
Vet inte om du menar mig, men kan svara ändå xP
Tror att jag fick åka på Mårbackagatan först och sen längre bort svänga höger in på Östmarksgatan. Sen ut på Färnebogatan och sedan höger ut på Farstavägen och sen ut på påfarten mot nynäshamn. Fick sedan köra ända bort till avfarten vid länna. Där svängde jag av och tog höger i första rondellen och sen vänster i andra och ut på motorvägen igen där jag blev uppmanad att åka till skogås. Svängde av vid skogås och sen hade jag solen rakt i ansiktet, men hann skymta att det stod att skogås var till vänster i korsningen, men var tvungen att dubbelkolla med inspektören. Vidare till cirkulationsplatsen där jag fick köra rakt fram in på österleden. Sen fick jag svänga vänster in på Storvretsvägen och vänster in i centrum där jag fick backa in i en ruta. Sen fortsatte jag på storvretsvägen, höger i cirkulationsplatsen in på magelungsvägen, höger i korsningen in på perstorpsvägen och därefter vänster in på fryksdalsbacken. Å så tillbaks till trafikverket.
Om vi ska nämna ”misstag” också så trodde jag nästan att jag skulle bli kuggad på motorvägskörningen mot skogås. Är ju 110 där, men bilen framför mig körde i 80-90. När jag körde in på motorvägen kom en skylt ganska på en gång där det stod att det var 1000 m kvar till avfarten mot skogås. Så hjärnan jobbade på högvarv kan jag säga.. öka farten och köra om den långsamma bilen eller ligga kvar bakom eftersom avfarten kommer ganska snart. Valde att ligga kvar, men kändes ganska jobbigt :P Sen i korsningen efter avfarten när jag skulle svänga vänster så planerade jag att lägga mig i högra körfältet (det är två-filigt), men precis när jag påbörjar svängen inser jag att det högra körfältet går ihop med det vänstra lite längre fram.. så gör en lite ful sväng in i det vänstra istället xD tror höger framdäck var inne i det högra körfältet haha. Men det är nog de enda misstagen jag kan komma på som kändes lite större.