Tänkte att jag kunde berätta ungefär hur jag pluggade inför teoriprovet eftersom det gick så pass bra klarade även uppkörningen igår på första försöket
* Har två körkortsböcker som jag har läst 1-2 gånger i sin helhet. Sen har jag nog läst kapitlen om just körning några fler gånger.
* Har läst igenom teorin på den här sidan i sin helhet några gånger.
* Har gjort alla gratistester jag kunnat hitta på nätet.
* I slutet av september började jag på körskola (körde även privat) och köpte då obegränsad tillgång på proven på elevcentralen. Gjorde ett test på fas A för att se hur jag låg till. De frågorna jag hade fel på kollade jag igenom samt läste på om just de områdena i böckerna. Så fortsatte jag göra för varje test jag gjorde. Läste lite extra på miljö och fordonkännedom eftersom jag tyckte det var rätt tråkigt :p ska tillägga att jag alltid även kollade på frågorna jag hade svarat rätt på för en del hade jag givetvis känt mig lite osäker på även fast jag svarade rätt.
* Jag skrev ner alla uträkningar man ska kunna i mobilen så jag kunde nöta dem.
* När jag har åkt med nån annan eller åkt buss har jag tittat mycket på skyltar och tänkt på vilka regler som gäller.
* Har kollat på videor på youtube. Caroli rekommenderas starkt!
Ungefär så pluggade jag och det var väl i slutet av sommaren jag började plugga på allvar. Hade provet för en vecka sen så har sett till att ha mycket tid.