Start > Körkortsforum > Döda vinkeln

Döda vinkeln

MrL 2016-11-23 10:36 ! Citera #
Hoppas du kuggar för ens behöver fråga om detta... Uppenbart är du INTE redo att ge dig ut i trafiken själv.
Förarprövaren 2016-11-23 16:51 ! Citera #
Döda vinkeln - Blind Spot
Det här är en superviktig sak att ha full koll på! När du kommer till körprovet ska du redan veta vad döda vinkeln är och hur/när du söker av där. Läs inlägget på min blogg nedan och ut i trafiken och öva!
https://uppkorningblog.com/2016/03/26/doda-vinkeln/
Gäst 2016-11-23 20:53 ! Citera #
Du är inte redo för körkort. Punkt slut.
Gäst 2016-11-23 22:53 ! Citera #
Min fundering är egentligen hur du kommit så här långt å uppenbarligen inte vet när du skal använda dödavinkeln?

Privatist?

Döda vinkeln används väldigt ofta under bilkörningen, särskilt när man startar från tex en gata.. Hur låter jag dig ta reda på själv, då det är bättre att du lär dig själv eller kontaktar en körskola så dom får lära dig.. Som det låter kommer du nämligen att kugga, vilket i å för säg är bättre då du behöver mer körning å övning, du är definitivt inte redo för uppkörning

Sen värkar det som att ”Förarprövaren” här bara letar läsare till sin blogg, det bästa tipset man kan ge i en sån här situation är att läsa mer teori å köra mer innan en uppkörning istället för att ”läsa sig till ett svar”
Gäst 2016-11-23 23:25 ! Citera #
Hur gick uppkörningen?

Gör oss alla inklusive dig själv en tjänst och se till att lära dig allt om döda vinkeln...
Gäst 2016-11-24 13:20 ! Citera #
Gäst 2016-11-23
Min fundering är egentligen hur du kommit så här långt å uppenbarligen inte vet när du skal använda dödavinkeln?

Privatist?

Döda vinkeln används väldigt ofta under bilkörningen, särskilt när man startar från tex en gata.. Hur låter jag dig ta reda på själv, då det är bättre att du lär dig själv eller kontaktar en körskola så dom får lära dig.. Som det låter kommer du nämligen att kugga, vilket i å för säg är bättre då du behöver mer körning å övning, du är definitivt inte redo för uppkörning

Sen värkar det som att ”Förarprövaren” här bara letar läsare till sin blogg, det bästa tipset man kan ge i en sån här situation är att läsa mer teori å köra mer innan en uppkörning istället för att ”läsa sig till ett svar”
Mycket bra skrivet!!!

Denna människa måste vara privatist, för annars så går han/hon på en av Sveriges sämsta körskola som inte kan lära ut vad döda vinkeln är..
Hoppas innerligt att denna person kuggar sin uppkörning, vi har nog med människor i trafiken som inte vet hur man ska framföra en bil, vi behöver inte ytterligare en person..
Gäst45 2016-11-24 17:49 ! Citera #
När man kör i cirkulationsplats ska man titta två gånger eller bara en gång i döda vinkeln?
Gäst 2016-11-24 18:27 ! Citera #
Gäst45 2016-11-24
När man kör i cirkulationsplats ska man titta två gånger eller bara en gång i döda vinkeln?
Kolla när du byter körfält.
Gäst 2016-11-24 18:29 ! Citera #
Trådstartarn är garanterat privatist, framtida storkuggare. Jahapp, då är det en till som är fast där och ska hålla på och bråka om omprovstider.
Gäst 2016-11-24 19:54 ! Citera #
Dock inte nödvändigtvis en storkuggare. Visst är det ett problem att inte ens överhuvudtaget veta vad döda vinkeln är. Men egentligen ska man ju kolla i döda vinkeln vid svängar osv... men kan garantera att 95% inte tittar i döda vinkeln vid en högersväng. Kanske en moped befinner sig i din döda vinkel utan att du vet om det!

Senaste foruminläggen

Rubrik
58
I går 22:28
1
I går 16:14
1
I går 15:37
6
2024-12-20 23:30

Teoribok 2025

Körkortsboken
Finns som gratis PDF (367 sidor) och tryckt version (569 sidor)
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortstest