Start > Körkortsforum > Sämst

Sämst

RT 2016-11-16 12:59 ! Citera #
Jag är sämst på att köra bil. Kan likaväl ge upp. Fy vilket nederlag.
Gäst 2016-11-16 13:28 ! Citera #
Ja om det är så du tycker och känner så finns det ju busskort att köpa...
Gäst 2016-11-16 18:43 ! Citera #
Övning ger färdighet :)
RT 2016-11-16 23:21 ! Citera #
Har tagit jättemånga körlektioner . Jag verkar vara en av de få som faktiskt inte kan köra bil så bra som man ska kunna. jag har liksom börjat tro att jag är en värdelös människa på det. Jag skäms.
Gäst 2016-11-17 00:09 ! Citera #
RT 2016-11-16
Har tagit jättemånga körlektioner . Jag verkar vara en av de få som faktiskt inte kan köra bil så bra som man ska kunna. jag har liksom börjat tro att jag är en värdelös människa på det. Jag skäms.
Nej, nej man är inte en dålig människa för att man inte kan köra bil. Alla har olika lätt för att lära sig. Det kommer ge sig med tiden :) Jag tog totalt 40 lektioner på körskola. Kände mig också trög och sämst ett tag.. Men sen helt plötsligt så föll bitarna på plats och bilkörningen blev bättre och bättre. Ge inte upp, och jämför dig inte med andra. Vissa lär sig fortare och för andra tar det längre tid. No worries :)
Gäst 2016-11-17 17:01 ! Citera #
Gäst 2016-11-17
Nej, nej man är inte en dålig människa för att man inte kan köra bil. Alla har olika lätt för att lära sig. Det kommer ge sig med tiden :) Jag tog totalt 40 lektioner på körskola. Kände mig också trög och sämst ett tag.. Men sen helt plötsligt så föll bitarna på plats och bilkörningen blev bättre och bättre. Ge inte upp, och jämför dig inte med andra. Vissa lär sig fortare och för andra tar det längre tid. No worries :)
Tog du 40 körlektioner?!?!

Det kan inte blivit billigt, körde du inget privat som underlättade både din ekonomi samt din körutbildning?
Självklart lär sig alla olika fort, men om jag hade gnetat på mot 35-40 körlektioner så hade jag nog lagt ner för länge sedan :D Men om man tycker att det är värt att ta så pass många lektioner, samt om man har råd med det. Så är det bara att köra på... Och nej man ska verkligen inte jämföra sig med andra! Men nu skrev jag bara hur jag hade tänkt, skulle inte haft tålamod med att hålla på så pass länge :D :D
Gäst 2016-11-17 18:35 ! Citera #
Gäst 2016-11-17
Tog du 40 körlektioner?!?!

Det kan inte blivit billigt, körde du inget privat som underlättade både din ekonomi samt din körutbildning?
Självklart lär sig alla olika fort, men om jag hade gnetat på mot 35-40 körlektioner så hade jag nog lagt ner för länge sedan :D Men om man tycker att det är värt att ta så pass många lektioner, samt om man har råd med det. Så är det bara att köra på... Och nej man ska verkligen inte jämföra sig med andra! Men nu skrev jag bara hur jag hade tänkt, skulle inte haft tålamod med att hålla på så pass länge :D :D
Nix hade ingen möjlighet att köra privat, körde bara på körskola.
Jepp blev dyrt som f-n..haha, men värt varenda krona nu när man har körkort! det var en bra investering som man har nytta av resten av livet.
I tid tog det ungefär tio månader från att jag började köra. Tills jag hade mitt körkort. Jag tog en brejk på två månader ”mitt i” också..kände lite som de flesta gör ibland då; att det kändes segt och hopplöst. Men sen tog jag nya tag igen..så lossnade det och jag började ”förstå” bilkörning.
Och jag ser mig själv som rätt tröglärd..men alla är olika :)
Gäst 2016-11-17 22:44 ! Citera #
Gäst 2016-11-17
Nix hade ingen möjlighet att köra privat, körde bara på körskola.
Jepp blev dyrt som f-n..haha, men värt varenda krona nu när man har körkort! det var en bra investering som man har nytta av resten av livet.
I tid tog det ungefär tio månader från att jag började köra. Tills jag hade mitt körkort. Jag tog en brejk på två månader ”mitt i” också..kände lite som de flesta gör ibland då; att det kändes segt och hopplöst. Men sen tog jag nya tag igen..så lossnade det och jag började ”förstå” bilkörning.
Och jag ser mig själv som rätt tröglärd..men alla är olika :)
Kan förstå vad du menar med att det är värt varenda krona, kände samma sak själv :)
10 månader är ändå rätt bra fixat med tanke på att du hade 2 månaders uppehåll.
Jag klarade mitt på 9 månader, hade också uppehåll i 2 månader mitt i där jag inte körde nått alls.
Däremot körde jag det mesta privat med familjen, så jag tog bara 14 körlektioner med körskolan, en lektion lite då och då för att visa min körlärare att jag följde utbildningsplanen som vi hade lagt upp.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest