Start > Körkortsforum > Landsvägar i farsta

Landsvägar i farsta

Gäst45 2016-11-12 11:02 ! Citera #
På många uppkörningar ingår ju exempelvis vänstersväng på landsväg. Men den enda landsvägen jag kört på i närheten av farsta är lännavägen. Det måste ju finnas andra landsvägar där man kör?

T:ex om man åker till Bagarmossen eller Hökarängen, måste man inte köra på landsväg då på uppkörningen? Eller hur funkar det? Och finns det andra landsvägar i närheten av Farsta som man kan köra på under uppkörningen?
Gäst 2016-11-12 12:05 ! Citera #
Allt som inte är stadstrafik/motorväg är landsväg typ ... finns en hel drös.
Gäst45 2016-11-12 13:09 ! Citera #
Ja men de flesta sånna vägar har ju t.ex rödljus vid vänstersväng eller egen fil? Så då är det ju ingen utmaning att svänga vänster?
Madelene 2016-11-12 13:28 ! Citera #
Lännavägen? Är det den landvägen borta vid Lissma? Det är en väldigt bra väg att träna på som också ska vara rätt vanlig vid uppkörning i Farsta. Jag själv har uppkörning i Farsta på onsdag, gjorde teoriprovet igår och klarade det på första försöket! :)
Gäst45 2016-11-12 14:56 ! Citera #
Ja det stämmer. Okej. Grattis till teorin och lycka till! Var det några mattefrågor på teorin? Typ bromssträcka eller omvandla km/h till m/s och sånt?
Madelene 2016-11-13 12:53 ! Citera #
Tack så mycket! :)
Jag fick inte en enda fråga där man behövde använda miniräknaren för att räkna ut exempelvis bromssträcka eller så, jag som tränat så mycket på det! Det va mycket frågor angående trafikregler, miljökörning och vägmärken.
Gäst45 2016-11-13 15:45 ! Citera #
Hmm med miljökörning var det om motorbromsa eller hoppa över växlar. För jag har inte lärt mig så mkt mer om miljön
Madelene 2016-11-13 18:05 ! Citera #
Ja precis, det var det! :)
Gäst45 2016-11-13 20:14 ! Citera #
Tumme upp :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov