Start > Körkortsforum > Uppkörning farsta

Uppkörning farsta

Gäst 2016-11-06 20:12 ! Citera #
Inne i Enskede villa område fick jag fickparkera .
det jag menade med dalen det är Enskededalen .
Du klarade det bara tro på dig själv bli ett med bilen .
öva på de olika område men kolla också mycket vägskyltar
Planera din körning . kör du fel ta det bara lugnt du säger körde fel ursäkta.
man kan göra lite misstag men det gäller att rätta till det,
:) :) :) :) :)
Tessan 2016-11-06 21:46 ! Citera #
Gäst45 2016-11-06
Okej,

Mot Haninge åker man väl mot nynäs fast man tar inte av i Länna utan fortsätter mer mot nynäs?
Ja precis, höger ut från Trafikverket och mot Nynäs.
Gäst 2016-11-06 22:01 ! Citera #
Fick köra ut på Nynäsvägen riktning söderut mot Nynäshamn, ta avfarten mot Länna/Haninge (tror jag avfarten heter) sen ta vänster i dubbelfiligrondell, ut på landsväg mot Huddinge, göra en vänstersväng (hade som tur var ingen bakom mig hehe), köra ut igen (dvs högersväng upp på landsvägen med en ordentlig acc), svänga höger in mot ett industriområde där jag fick göra en väldigt skum backning runt gathörn (fanns inge gatsten utan skulle bara placera mig bakom en container sen backa så att jag stod bredvid en bil på den väg jag backade in på), köra ut igen på landsvägen tillbaka, rakt fram i båda dubbelfiliga rondellerna så att jag kom upp på Nynäsvägen igen och direkt tillbaks till Trafikverket.

Behövde inte ens backa in i P-rutan igen utan bara köra in med nosen, väldigt lätt uppkörning än vad jag hade förväntat mig.

Lycka till.
Gäst45 2016-11-06 22:26 ! Citera #
Tack för alla lycka till. Rutten du beskrev är den rutten de flesta jag känner har kört. Hoppas man får den. Då jag kört den några gånger. Aldrig testat vänstersväng men ska prova det!
Gäst45 2016-11-12 20:33 ! Citera #
För att summera:

1. Gubbängen/Hökarängen
2. Haninge
3. Bagarmossen
4. Länna
5. (Ågesta)?
6. Älvsjö
7. (Skarpnäck)?
8. Enskede

Är det dessa man ska öva på? Eller kan man tänkas åka till Södermalm eller mot stan? Eller ska man lägga till några namn i listan?
Gäst 2016-11-12 20:53 ! Citera #
Gäst45 2016-11-12
För att summera:

1. Gubbängen/Hökarängen
2. Haninge
3. Bagarmossen
4. Länna
5. (Ågesta)?
6. Älvsjö
7. (Skarpnäck)?
8. Enskede

Är det dessa man ska öva på? Eller kan man tänkas åka till Södermalm eller mot stan? Eller ska man lägga till några namn i listan?
Tror inte man får åka så långt som till Södermalm, inte hört någon som fått åka dit..Kanske Sköndal däremot, rätt nära Farsta!?
Gäst45 2016-11-14 21:40 ! Citera #
Ni som fick åka mot Hökarängen eller Gubbängen? Åkte ni över järnvägskorsningen eller åkte ni motorvägen dit?
Gäst 2016-11-26 13:37 ! Citera #
Gäst45 2016-11-14
Ni som fick åka mot Hökarängen eller Gubbängen? Åkte ni över järnvägskorsningen eller åkte ni motorvägen dit?
Kom från andra hållet, från nynäsvägen. Inte över nåt järnvägsspår
Gäst45 2016-11-26 13:38 ! Citera #
Aha okay. Har övat båda vägarna nu! :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I dag 05:45
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor