Start > Körkortsforum > Ge inte upp

Ge inte upp

Helena 2016-10-31 19:35 ! Citera #
Läser om flera som blir less och vill ge upp efter att ha kuggat.
Det ska man inte göra, utan se till att vara extremt bra förberedd innan man ger sig på uppkörningen.
Jag gjorde mina första försök för 4 år sedan. Fixade teoriprovet, men kuggade på tre uppkörningar. Blev så less, orkade inte ”utsätta” mig för flera misslyckade uppkörningar.
Övningskörde inte ens på flera år.
Men så bestämde jag mig för att satsa igen, kosta vad det kosta ville av tid och pengar. Körde rätt mycket, både privat och på körskola.
Gjorde teoriprovet igen, och så var det dags för uppkörningen. Gjorde ingen stor grej av det. Tänkte bara: kör så bra du förmår, och kör TRAFIKSÄKERT först och främst!!
Kuggar jag idag, är det inte nån katastrof - då bokar jag en ny tid. Ger mig inte denna gång.
Med den inställningen var jag relativt lugn, och så klarade jag det!
Lycka till!
Gäst 2016-10-31 20:40 ! Citera #
Toppen :)
Jonis 2016-11-01 07:27 ! Citera #
Håller med dig Helena! Jag tog själv paus från övningskörning. Fick panik en gång när jag skulle öva körfältsbyte på trafikskola. Läraren ingrep och jag kände mig så kass. Inget verkade gå bra den dagen och i överlag. Driftade bort från all körning så småningom.

Efter 8 månader försökte jag igen. Gick bättre, fortsatte att köra och öva. Sen var det dags för teori och uppkörning och jag klarade på första. Sen var allt slut.

Kämpa på alla som har det lite struligt!
R 2016-11-01 09:16 ! Citera #
Kämpar med körkortet nu, och har gjort länge. På varje körlektion gör jag alltid något fel. Känns en aning hopplöst det här, och jag tycker det är helt fantastiskt att folk lyckats ta körkort. Kör hos körskola, har Uppkörningen bokad men håller på att tappa hoppet.
Gäst 2016-11-01 10:21 ! Citera #
R 2016-11-01
Kämpar med körkortet nu, och har gjort länge. På varje körlektion gör jag alltid något fel. Känns en aning hopplöst det här, och jag tycker det är helt fantastiskt att folk lyckats ta körkort. Kör hos körskola, har Uppkörningen bokad men håller på att tappa hoppet.
Känner igen mig i det du skriver, kändes mest hopplöst ett tag, på körlektionerna i körskolan kände man sig mest som en stor nolla..Men vet du, sedan helt plötsligt så ’föll alla bitar på plats’, tog mig ca 25-30 lektioner innan jag kom till det stadiet. Det blev totalt 40 lektioner i körskola. Tre kuggningar på uppkörning. Vägen kändes jäkligt lång o hopplös. Men nu har jag körkort tillslut, och det var så värt det! Känslan nu,...att köra, och att ha den där lappen i plånboken!
Du kommer vara där en vacker dag...Stort lycka till!
Gäst 2016-11-01 14:30 ! Citera #
Känner igen mig..mycket fel varje gång jag övningkör..
Så less på detta ibland..
Gäst 2016-11-01 15:11 ! Citera #
Gäst 2016-11-01
Känner igen mig..mycket fel varje gång jag övningkör..
Så less på detta ibland..
Det är väl därför man övningskör, föra att skaffa sig rutiner och erfarenhet? :)
Man kommer alltid ha dagar då man kör sämre än vanligt, oavsett om man övningskör eller har sitt körkort.
D 2016-11-01 16:20 ! Citera #
Gäst 2016-11-01
Det är väl därför man övningskör, föra att skaffa sig rutiner och erfarenhet? :)
Man kommer alltid ha dagar då man kör sämre än vanligt, oavsett om man övningskör eller har sitt körkort.
Där sa du något som fick mig att tänka till. Att man kommer ha dagar då man kör sämre än vanligt. Jag kanske inte ska bli så arg på mig själv de dagar övningskörningen inte går så bra.
gäst 2016-11-01 17:35 ! Citera #
Kuggade mitt tredje teoriprov idag, klarade min uppkörning på första dock. Need help och :? lite stöd, hur ska jag klara det???
Gäst 2016-11-01 17:43 ! Citera #
gäst 2016-11-01
Kuggade mitt tredje teoriprov idag, klarade min uppkörning på första dock. Need help och :? lite stöd, hur ska jag klara det???
Fokusera på att öva på frågor inom de kategorier du hade flest fel. Var du långt ifrån att klara det? Tänk hela tiden på teorin bakom en fråga. Lycka till!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo