Backade in i en bil så att det tyvärr uppstod en skada på bilens regskylt. Ägaren till den andra bilen såg skadan och försäkrade mig om att det inte var några problem och jag kunde köra iväg.
Nu undrar jag om det är möjligt för ägaren att anmäla mig i Efterhand trots att det under olyckstillfället gjordes klart att ingenting skulle anmälas osv.
Alltså att han typ surar till när han ser skadan någon dag och plötsligt tänker att ”nu ska jag anmäla.” (Det är ju inte omöjligt att ägaren tog mitt regnr.)
Hur funkar det?
Jag var med om en olycka när jag var 15 och blev påkörd av en bil när jag körde moped. Då pratade jag lite med föraren och sa att allt gick bra osv. Sedan får jag ett samtal hem av föraren som säger att jag orsakade olyckan och att hennes bil var ”helt kvaddad” och det blev en polisanmälan för att reda ut vem som skulle stå för skadorna. Hursomhelst blev det inget med då det stod ord mot ord och det gick inte att bevisa att vare sig hon eller jag orsakat någon skada på respektive fordon. Jag tror inte du har något att oroa dig för.
Har ägaren sagt att det inte är någon fara så behöver du inte oroa dig för något.