Start > Körkortsforum > Hade min första uppkörning ida…

Hade min första uppkörning idag!

Abbe 2016-10-18 11:25 ! Citera #
Hade min första uppkörning idag o jag kuggade den. Haha konstigt nog är jag lite stolt över mig själv.
Hur jag körde fick mig själv och skratta när jag tänkte på det, det var helt kaos efter den första kvarten.
Vid en stund på uppkörningen så körde jag in i en konstig körbana så jag visste inte vad jag skulle göra, det blev att jag körde mellan två filer i typ 2 sekunder. Allt blev kaos efter att jag körde in i ett område, så sa kvinnan att jag fick vända på något ställe hur jag än ville. Jag gjorde det men då fick jag för mig att jag hade gjort det på fel sätt. Därefter låste jag mig i den tanken och jag fick typ tunnelseende. En kvinna gick över vägen typ 2 meter från övergångstället så jag fick bromsa in hårt, därefter körde jag förbi en buss i 37km/h som man egentligen ska passera i 30km/h så inspektören fick ingripa. Allt var ju liksom saker som jag redan visste, som jag knasade till för att jag var låst i det som hände innan.

Förutom det så kuggade jag också på planering och samspela med andra trafikanter. Just avsökning och planering är en sak som jag har sjukt svårt med sens dag ett. Det känns som att jag alltid ser saker försent t ex när jag närmar mig en cirkulationsplats. Jag har gått på rätt så många körlektioner och avsökningen har förbättrats en gnutta känner jag.
Sist men inte minst var det faktum att jag klarade 4 av 5 punkter som gjorde mig stolt trots min kaos körning.
Nu känner jag extra motivation o ta kortet.
Trafikinspektören var väldigt trevlig för övrigt.

Tycker ni att jag ska ta med mig protokollet till nästa uppkörning förresten. Jag undrar om de kommer bedöma mig hårdare än om jag skulle ha en fresh start så att säga
Gäst 2016-10-18 11:41 ! Citera #
Rätt säker på att de kan se att du har kört upp tidigare oavsett om du har med protokollet eller inte.
Gäst 2016-10-18 11:49 ! Citera #
Gör om gör rätt som de säger. Du kuggade förmodligen enbart för att din körning skapade en farlig situation(bussen).
Gäst 2016-10-18 14:39 ! Citera #
Gäst 2016-10-18
Rätt säker på att de kan se att du har kört upp tidigare oavsett om du har med protokollet eller inte.
Stämmer bra!
Dom ser att man har kört upp och dom kan även se vad exakt det var man kuggade på..

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo