Start > Körkortsforum > Hur övade/övar ni teori? och …

Hur övade/övar ni teori? och hur länge bör man göra det?

Nicke 2009-11-09 00:41 ! Citera #
Hej. Jag ska göra teorin om några veckor och pga skolan och aktiviteter har jag haft väldigt fullt upp nästan sedan sommarlovet. Jag tog höstlovet på mig och pluggade så mycket jag hann med. En av mina kompisar övade i ett år på trafikskolan med teorin medan jag inte alls övat så mycket =/ Hörde att det bästa sättet att studera är att besvara frågor och kolla körkortsboken paralellt. Vad tycker ni? Och hur länge övade ni/har övat teori?
Skogsmullen 2009-11-09 17:40 ! Citera #
Jag har mitt teori prov om några dagar och känner mig redo även fasst jag såklart är nervös. Kan ju inte säga om det funkar eller inte men jag har läst 2 teori böcker (du o jag i trafiken och körkortsboken). Då har man ju ganska så bra bas kunskap så nu kör jag så många online prov jag bara kan samtidigt som jag läser lite här och där i böckerna beroende på vad jag märker att jag inte kan på proven. jag tror att det här är ett bra sätt o lära sig på. Tror det är viktigt att man förstår innebörden av vad man läser/svarar på för det känns som vägverket har en hel del frågor att välja bland och en hel del formuleringar på dom. :D Plus att det är ju bra o kunna det efter provet också. :P
Lovis 2010-01-06 10:00 ! Citera #
Jag ströläste i två veckor (väldigt strö) och nu intensivt i fyra dagar.
tror det funkar för mig iallafall
Gäst 2010-02-04 09:07 ! Citera #
Jag övar på det sättet att jag först läser ett kapitel i boken, efter det åker jag ut ”kör” övningen som hör ihop med kapitlet. Det är för att få teorin klistrad tillsammans med det praktiska. Där efter så läser jag ett nytt kapitlet och upprepar grejen med det nya och i slutet lägger jag även in det från det förra. Till sist så kan du göra en blandad körning självständig som innehåller allt.
Hur länge det tar kan jag inte svara på eftersom det är olika från person till person.
ceciliajournalist 2010-02-06 22:33 ! Citera #
Jag köpte ett paket med datatester på trafikskolan för 700 kronor, dock började jag praktisera ungefär en månad senare (det var även jul och nyårsuppehåll däremellan) och nu hinner jag bara göra de där svindyra testerna i ungefär 20 minuter varje morgon innan jobbet. Snacka om bortkastade pengar! Jag tror att testet som finns här är väldigt bra. Dessutom ska man ju självklart läsa Körkortsboken MINST två gånger. Tråkigt, men så är det... sen sitter det resten av livet!
Sven2 2010-02-08 10:26 ! Citera #
ceciliajournalist
Jag köpte ett paket med datatester på trafikskolan för 700 kronor, dock började jag praktisera ungefär en månad senare (det var även jul och nyårsuppehåll däremellan) och nu hinner jag bara göra de där svindyra testerna i ungefär 20 minuter varje morgon innan jobbet. Snacka om bortkastade pengar! Jag tror att testet som finns här är väldigt bra. Dessutom ska man ju självklart läsa Körkortsboken MINST två gånger. Tråkigt, men så är det... sen sitter det resten av livet!

Djupinlärning is the shit! De som ”bara” vill klara provet tänker inte på att djupinlärning gör att de ökar chansen att klara provet!

Mer djupinlärning, så minskar nog den dystra kuggningsstatistiken! :P
vallen 2010-02-14 19:45 ! Citera #
Jag har läst teoriboken en gång och köpt tjugo distanstester plus att jag har bläddrat igenom du och jag i trafiken och med det så hoppas jag att jag kommer klara provet:)
Gäst 2010-02-17 17:43 ! Citera #
Ett bra tips: börja i god tid, läs kanske 20 sidor per dag, så kommer man dels att plöja genom boken snabbt, bekvämt och utan sista-minuten-hetsen!
Att läsa lite varje dag gör ju också att hjärnan kan bearbeta informationen effektivare än om man läser hela boken på en dag!
Gäst 2010-02-18 11:21 ! Citera #
Jag har tränat med körkortsboken... och med hjälp av teorifrågorna på körkortonline.. dels gratisfrågorna och en tre månaders abonemang... plugga varje dag läs boken o öva... :D

Jag klarade teorin på andra försöket i tisdags! nu är det bara uppkörningen kvar!

Lycka till! ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I dag 05:45
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor