Start > Körkortsforum > NEDVÄXLING hjälp!!

NEDVÄXLING hjälp!!

S.A 2016-10-15 15:18 ! Citera #
Jag har uppkörning nu på tisdag. Men min handledare lär mig att växla på olika sätt varje gång. :x :x

I detta fall handlar det om att växla ned när jag ska vika av motorvägen. Jag kör i hastighet 110 km/h med växel 6. Och jag måste sänka farten när jag är precis är i avfarten.

Hur bör jag hantera växlingen?

Jätte tacksam för svar! <333
Gäst 2016-10-16 00:58 ! Citera #
S.A 2016-10-15
Jag har uppkörning nu på tisdag. Men min handledare lär mig att växla på olika sätt varje gång. :x :x

I detta fall handlar det om att växla ned när jag ska vika av motorvägen. Jag kör i hastighet 110 km/h med växel 6. Och jag måste sänka farten när jag är precis är i avfarten.

Hur bör jag hantera växlingen?

Jätte tacksam för svar! <333
Jag brukar släppa gasen precis när jag kör in på avfarten när jag ska av motorvägen och sen bromsa mjukt tills jag kan ha 4 an lr 3 an.
Gäst 2016-10-16 16:57 ! Citera #
Gäst 2016-10-16
Jag brukar släppa gasen precis när jag kör in på avfarten när jag ska av motorvägen och sen bromsa mjukt tills jag kan ha 4 an lr 3 an.
Samma här.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov