Start > Körkortsforum > Har fått mitt körkort igår /Up…

Har fått mitt körkort igår /Uppsala

TBO 2016-09-22 09:07 ! Citera #
Hej körkorts aspiranter!
Jag kan inte bra svenska men jag vill dela med er hur det gick för mig.
Vad behövs att lyckas med körkortet? Man måste ha:
1. Ett mål: Var för jag ska ha ett körkort? what is the purpose?
2. Planering/tid
3. Budget/pengar
4. Disciplin: disciplin for teori och körlektioner. Hög disciplin!!!
Jag har familj och heltidsjobb. Ingen i min familj har körkort. Då bestämde jag att skaffa ett körkort för familjs aktiviteter och ta mig till jobbet. Jag planerade att fixa det i den här sommaren, under tre månader. Köpte bil, skaffat 3-4 handledare och började privat träna och läsa teorin samtidigt med mycket disciplin. I slutet fick några körlektioner (10-12) hos ABC trafikskola. Körläraren var snäll och hjälpsam. Gjorde uppkörningen med deras bil också. Läraren sa att jag är lugn och att jag klarar uppkörningen vilket stämde bra. Så, att vara lugn är en stor fördel.

Det är inte bra att börja och sen sluta ...och sen börja om....Nej. Det blir bara slöseri med tid, pengar,..... och att chansa är också inte bra.

Kunskap och kör prov godkänt på första försöket. Jag tackar Gud. Halleluja! Inspektören var jätte nöjd och sa ”tänk om alla har bra förberedelse som du”. Jag körde för första gången flytande och skönt under uppkörningen. Vad konstigt!!! Inspektören var snäll och snackade lite under uppkörningen. Annars, han sa ”vänster, höger på cirkulationsplatsen,mot E4, trafikljuset vänster....osv.” När jag körde min bil själv för första gången kändes roligt men var det lite konstigt samtidigt.
Lycka till. :)
Gäst 2016-09-22 11:24 ! Citera #
Grattis!!!!!Håller på med körkortet nu...
Har ingen privat handledare..det är inte lätt med alla moment men vägrar sluta oavsett vad alla säger..

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor