Start > Körkortsforum > Klarade på andra försöket..

Klarade på andra försöket..

Gäst 2016-09-09 06:43 ! Citera #
Ja.. Igår så fixade jag kortet..

Första gången kuggade jag på stopplikten på smal o krokig väg, utfart till landsväg, placering på smal o krokig väg och placeringen infart till smal o krokig väg.. Så deprimerande, allt annat flöt ju på..

Fick ny tid redan torsdagen efter, pga någon hade avbokat . Ok fine.. Men Gud va tiden gick sakta.. Tog två extra körlektioner med körskolan.. Dan innan och samma dag.
Tiden närmade sig 14:45. Gick ner mot stan vid halv två med frugan o lillkillen.. Var säker på en ny kuggning.. Köpte mig en Coca Cola zero, jag åt innan en rejäl måltid, jag sov 3 timmar extra innan uppkörning.. O kaffe såklart .. Närmade mig utgångspunkten för min körning - sporthallen i nässjö. Men de fanns mer tid för utrymme att rensa tankarna. Jag gick in på sporthallen och satte igång lite musik. Valet blev Eminem. t’il i collapse. Bra text! Du ska tro på dig själv och din inre styrka typ! Gick ut och hälsade på min trafikinspektör. Och vi satte igång med körningen en kvart innan! Redan direkt kändes det bra. Vi åkte landsväg, backade, cirkulation, vända, infart smal och krokig väg, parkering, o några fler punkter.. 14 sammanlagt. Fick gå in till sidan för en ambulans kom i hög hastighet. Inga problem. Vi körde en halvtimma. Kan säga att säkerhetskontrollen behövs EJ om du klarat på första uppkörningen men kuggade.
De punkter jag gjorde ”småfel” på var.. Släppte fram 2 bilister fast de hade väjningsplikt. De var iof en bit fram till korsningen så no big deal. Hörde fel ang parkeringen i parkeringshuset. Trodde han sa ”valfri parkering” men sa tydligen mellan två bilar eller bredvid. Och sista lilla punkten var lite sen inbromsning i korsning. Men de blev handslag och ett grattis till körkortet för mig. De är klart man fäller en tår på vägen hem när man inser den tid man lagt ner med teori och körningar. Pjuh!

Igår var det ett år sen min pappa somnade in för sista gången.. Han var nog med mig på ett hörn!

Att tillägga. Inspektören var riktig rolig, lätt att prata med - det underlättade väldigt mycket. Släpp på nerverna når ni ska göra er uppkörning.

Dessutom var han ”extrainkallad” p.g.a brist på uppkörningstider här i Nässjö!

Lycka till nu därute
Gäst 2016-09-09 10:31 ! Citera #
Teori 52/65 första försöket. Läst boken 2 ggr och tusentals med frågor på elevcentralen/gratisteori.se

22 körlektioner totalt med automatväxlad bil. Ingen privat övningskörning eller nåt.
Gäst 2016-09-09 11:47 ! Citera #
Grattis till körkortet :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor