Kör man själv på halkbanan?
Jag var sjukt nervös men halkan gick utmärkt! Där jag körde packades 4 elever in tillsammans med en lärare, och så fick alla köra i tur och ordning. Man var rätt mörbultad efteråt, och läraren såg till att alla verkligen fick göra det som skulle göras. Så här i efterhand var det faktiskt lite kul!
Jag körde på Gillingebanan och fick då köra själv i en automatväxlad hybridbil.
Väldigt enkelt, roligt och lärorikt! Inget att vara nervös över.
Vi körde i par. Automat på bromssträckor och manuell när vi körde kurva
ja, samma för mig, radio kontakt bara
Jag satt med en annan elev och vi fick turas om och vi hade kontakt med läraren via radion. Han kunde prata med oss och vi kunde prata med honom.
Hej, jag körde igår på Gillinge man verkar ha infört nya regler. Vi fick åka två och två till banan men därefter fick man köra ensam för alla momenten. När andra körde fick vi vara i baracken och höra radiokonversationen och se vad som hände på banan samt se uppgift om bromsstäckor och hastighet. Min egen erfarenhet är att 70 km på halt underlag ligger över gränsen för att kunna styra ordentligt - en verkligt nyttig upplevelse.
Annelie
Jag tror att det är lite från körskola till körskola men de flesta gör nog så att du sitter själv och så har du kontakt med läraren genom radion då han/hon säger vad du ska göra. Det finns säkert de som kör med lärare i bilen men de flesta kör utan!
Om ni bor i närheten vill jag rekomendera Östhammars halkbana. Där sitter läraren med i bilen hela tiden medan förarna skiftar. Det ger ett vädligt bra extra inlärningstillfälle eftersom du då även lär dig av andras misstag och man har en bättre direkt feedback med läraren.
När jag körde min halka i Ludvika var det jag + två till som satt i bilen, inklusive läraren.
Läraren var jätte bra på att lära ut, och jag lärde mig jätte mycket!
Alla skolor borde ha så, istället för att sitta där själv med en Walki-toki
Jag körde utanför Göteborg på Säve och vi var två elever i varje bil. Självklart hade vi också kontakt med instruktören över radio som fanns i ett flygledartorn och instruerade oss.
är inget man ska oroa sig över det är enkelt, man brukar sitta två och två och variera, men det beror självklart på vart man gör halkbanan.
Senaste foruminläggen
Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget