Min träning bestod nästan enbart av träning med körskolan. Hade min första uppkörning i början av augusti och skolan bokade åt mig, så jag körde med deras bil och med min lärare i bilen. Jag kuggade. På vägen tillbaka till skolan var min lärare uppenbart besviken. Väl framme på skolan släppte han av mig och sa knappt hejdå. En annan lärare kollade protokollet och sa att jag kunde testa boka ny tid för uppkörning själv eftersom skolan var fullbokad ända in i september.
Jag gjorde som hon sa och fick en ny tid ett par dagar senare. Jag klarade det! Jag skrev då ett mail till min skola och berättade samt tackade för allt stöd. Jag har inte fått nåt svar.
Jag tycker att deras bemötande när jag kuggade var mindre bra. Det kändes som att de struntade i mig nu. Att de inte svarar på mitt mail känns också märkligt mot bakgrund av att jag köpte många lektioner (ca 80 st), intensivt under sommaren och har därför odlat en relation till dem. Men nu känns det som att jag förstörde deras statistik så de struntar i mig... Trist och oprofessionellt. Är det såhär skolorna beter sig? Det förstärker bilden av att de bara vill mjölka oss på pengar.