Start > Körkortsforum > Besviken på min trafikskola

Besviken på min trafikskola

Neda 2016-08-19 10:18 ! Citera #
Min träning bestod nästan enbart av träning med körskolan. Hade min första uppkörning i början av augusti och skolan bokade åt mig, så jag körde med deras bil och med min lärare i bilen. Jag kuggade. På vägen tillbaka till skolan var min lärare uppenbart besviken. Väl framme på skolan släppte han av mig och sa knappt hejdå. En annan lärare kollade protokollet och sa att jag kunde testa boka ny tid för uppkörning själv eftersom skolan var fullbokad ända in i september.

Jag gjorde som hon sa och fick en ny tid ett par dagar senare. Jag klarade det! Jag skrev då ett mail till min skola och berättade samt tackade för allt stöd. Jag har inte fått nåt svar.

Jag tycker att deras bemötande när jag kuggade var mindre bra. Det kändes som att de struntade i mig nu. Att de inte svarar på mitt mail känns också märkligt mot bakgrund av att jag köpte många lektioner (ca 80 st), intensivt under sommaren och har därför odlat en relation till dem. Men nu känns det som att jag förstörde deras statistik så de struntar i mig... Trist och oprofessionellt. Är det såhär skolorna beter sig? Det förstärker bilden av att de bara vill mjölka oss på pengar.
Gäst 2016-08-19 13:04 ! Citera #
En skola gjorde detta. Inte standard bara för det. Det hade varit bättre om du fysiskt gick in körskolan och skaka deras hand. De kan väldigt enkelt vända på det och säga att 80 lektioner och mycket jobb så skriver du endast ett mail istl för att besöka dem.
Gäst 2016-08-19 13:05 ! Citera #
Dessutom kan det uppfattas som att du gick bakom deras rygg.
Gäst 2016-08-19 17:48 ! Citera #
Gäst 2016-08-19
Dessutom kan det uppfattas som att du gick bakom deras rygg.
Hur kan jag gå bakom deras rygg? Det var deras egen rekommendation att jag skulle försöka boka ny tid som privatist, eftersom de själva inte kunde erbjuda mig förrän i september.
Neda 2016-08-19 17:53 ! Citera #
Gäst 2016-08-19
En skola gjorde detta. Inte standard bara för det. Det hade varit bättre om du fysiskt gick in körskolan och skaka deras hand. De kan väldigt enkelt vända på det och säga att 80 lektioner och mycket jobb så skriver du endast ett mail istl för att besöka dem.
Så kan det absolut vara. Dock får de betalt för deras arbete så det är quid pro quo... Jag var knappast deras mest utmanande elev så den ”ansträngning” de la på mig skiljde sig knappast från vad de lägger på andra elever.

Håller dock med om att det är trevligare att besöka dom. Jag skulle iväg på en 3-månaders resa direkt efter körkortet så jag tänkte att jag inte kommer kunna åka förbi på länge men det ska jag absolut göra när jag är tillbaka.

Det ändrat dock inte min uppfattning att de ”släppte” mig när jag kuggade. Jag hade varit lite mer serviceminded. Det är en sak att bli besviken på sin elev men man behöver inte bli otrevlig för det? Känns barnsligt.
Iamich 2016-08-19 18:14 ! Citera #
Så är det i livet. Jag gick på en väldigt bra körskola som var väldigt uppmuntrande. En polare gick på en annan körskola och blev extremt dåligt bemött.

Om du inte redan märkt det så kommer du snart bli varse om att många är hänsynslösa på arbetet, i skolan och inte minst i trafiken!!

Bara att vara glad över att du klarade körkortet :) så skit i den skolan, nu är du klar.

Jag har försökt (och försöker fortfarande) få någon som kan finansiera CE kort (lastbil). Det är rätt svårt att få ekonomisk hjälp, trots att jag har haft vanligt körkort i flera år så får jag ingen hjälp med lastbil...

Grattis till körkortet förresten! :)
Neda 2016-08-19 19:29 ! Citera #
Iamich 2016-08-19
Så är det i livet. Jag gick på en väldigt bra körskola som var väldigt uppmuntrande. En polare gick på en annan körskola och blev extremt dåligt bemött.

Om du inte redan märkt det så kommer du snart bli varse om att många är hänsynslösa på arbetet, i skolan och inte minst i trafiken!!

Bara att vara glad över att du klarade körkortet :) så skit i den skolan, nu är du klar.

Jag har försökt (och försöker fortfarande) få någon som kan finansiera CE kort (lastbil). Det är rätt svårt att få ekonomisk hjälp, trots att jag har haft vanligt körkort i flera år så får jag ingen hjälp med lastbil...

Grattis till körkortet förresten! :)
Tack så mycket! Ja du har rätt, lika bra att lägga det där bakom sig nu :)

Hoppas du får till det med CE-kortet!
Iamich 2016-08-20 17:27 ! Citera #
You’re welcome :) tack :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo