Start > Körkortsforum > Bästa tid för uppkörning?

Bästa tid för uppkörning?

Jolt 2016-08-18 21:48 ! Citera #
Tänkte fråga vilken tid är bäst för uppkörningen, har bokat tid 08:15 på en fredag för min uppkörning men såg idag att det fanns tid att ha uppkörningen 13:00 på en måndag. Borde jag behålla min tid eller byta mot den senare?
Gäst 2016-08-18 22:06 ! Citera #
Det finns för och nackdelar med alla tider och väderlekar. Lite trafik = du hinner med en massa. Mycket trafik = du hinner inte med lika mycket. Regn/snö = du kan i vissa fall få mer förståelse för missar. Fri sikt/bra väder = finns inget att skylla på.
Gäst 2016-08-19 08:55 ! Citera #
Jag körde i extrem spöregn och jag kan säga att inspektören var inte hade det minsta förståelse för varför jag höll lägre fart när jag på motorvägen i kö skulle byta fil, hade svårt att se ut genom sidospegeln pga regnet och höll därför lite lägre fart än normalt för att hinna se att jag inte åker in i nån samtidigt som jag försökte hålla koll framåt på kön. Avråder starkt att köra upp i spöregn om man inte är väldigt van vid att göra det (vilket jag då inte var).

Senaste foruminläggen

Rubrik
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest