Start > Körkortsforum > Cyklister!

Cyklister!

Annnnnnnnnn 2009-11-02 12:20 ! Citera #
Är det bara jag som avskyr cyklister i trafiken?? De är ju fullständigt livsfarliga och verkar ha missat den lilla lilla detaljen att bilförare sitter i en stor plåtburk (=skydd) medans de bara har sina otroligt osexiga tajta cykelbyxor vilka inte ens skulle skydda mot en snöboll. Nä men oavsett klädsel så verkar de flesta cklister ta helt för givet att bilarna väjer för dem oavsett hur plötsligt de svänger ut mitt i vägen. Några är ju bra och varnar och kollar innan de svänger ut men de flesta skiter i det. Jag vet att man ska köra försiktigt och vara meredd på att stanna hela tiden men man är inte omänsklig som bilförare och det ÄR faktiskt omöjligt att stanna bilen på 3 meter i 50kmh. Alla ni som cyklar i trafiken: TÄNK!
Gäst 2009-11-05 17:46 ! Citera #
Jag håller så mycket med dig! i staden där jag bor kryllar det av cyklister, utan ljuse! det är helt omöjligt att se alla! särskilt när de tar för givet att bilisterna alltid ska stanna! det är ju faktiskt mycket sällan som cyklisterna har företräde. sedan jag var ute och körde stadskörning i mörker och det dök upp osynliga cyklister från alla håll, är det alltid ljuse på cykeln som gäller. man märker inte hur lite man syns på cykel förrän man själv upplevt det. som bilist är det klart att man ska ta hänsyn till övriga trafikanter etc.. men det blir svårt när de övriga trafikanterna inte syns och bara kör rakt ut! (sådär..lite avreagering:P)
oofcoourse 2009-11-12 19:21 ! Citera #
Åh gud ja, deras cyklar borde tvångspunkteras eller någonting..! (Det finns ju de som sköter sig så jag säger inte att allas måste, men ja, haha)

Kan man inte sköta sig skall man inte vara på vägen, så enkelt är det, varesig man har cykel eller bil..! Och att sedan väldigt få känner till vad ’’reflexer’’ är, gör ju inte saken bättre. Otroligt hur blåsta människor är... (Fast...jag måste ju tyvärr erkänna att jag också är rätt värdelös på det här med reflexer...)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 20:12
9
I dag 19:02
1
I dag 16:38
24
I dag 16:20
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor