Kuggade uppkörningen
Kuggade min första uppkörning i kungälv idag, känns jättejobbigt nu, mår inte alls bra och nu känns det som körkoret är långt bort. Jag kände innan provet att jag var hur redo som helst och trodde verkligen att jag skulle fixa detta var självklart nervös men det var inget som visades i traffiken. Som jag sa i början så är det jättejobbigt nu och jag är en väldigt känslig person så det känns 100gånger värre och det flyger runt tankar i huvudet att jag aldrig kommer att få mitt körkort, vet att detta inte är världens grej men för mig var detta väldigt viktigt.
Är det någon som har tips på hur man kan rycka upp sig för att göra ett andra försök?
Tack på förhand.
Ut och träna mer få körerfarenhet och framför allt på de momenten du känner dig osäker på.
GL & HF
Kuggade två gånger. Första gången var jag inte redo, andra gången gjorde jag ett nervöst misstag (som ändå var ett kuggande misstag såklart) och efter den andra uppkörningen var jag förbannad på mig själv och bokade en ny uppkörning två dagar senare och då fick jag körkortet.
Ge inte upp, det är mitt enda råd. Jag klarade mitt körkort med fem dagars marginal till teorin gick ut. Jag valde att mängdträna direkt efter första körningen och dra ut på det, var ärlig mot dig själv, är du verkligen redo? I så fall tycker jag du bokar en avbokad tid så fort som möjligt, om inte, vänta en månad och mängdträna =)
Jag håller med Sara, ge inte upp! Jag kuggade två ggr innan jag lyckades sätta den och alla tre uppkörningar inom loppet av 6 dagar.
Tänk att det är mer vanligt att kugga första gången än att lyckas. Jag vet att det inte känns som en tröst just nu men rent objektivt är det så. Vi är många som har gått igenom det du upplever just nu. Kan vi så kan du!
Det är helt ok att vara ledsen, uppgiven och deppig så ägna nån dag eller två åt det. Sen släpper du det och tar nya tag. Mycket bra ide att ut och träna igen och fokusera särskilt på de moment du kuggade på. Jag körde 5-6 timmar per dag mellan uppkörningarna. Du kommer att fixa det, jag lovar!
Styrkekramar
Det är jobbigt med motgångar men du klara det på nästa uppkörning!
Det är bara på det och försöka igen. Du fixar det med bravur!
Tack för era svar, jag tog åt mig av vad ni sa och idag så bokade jag en ny uppkörning, har god tid på mig att öva på det jag kuggade på.
Även fast det var jobbigt då så känns det bättre nu
Heja dig Hanna! Jag håller alla tummar och tår och hoppas att du sätter den nästa gång! Ut och kör nu
Hanna, hur gick det för dig till slut? Jag körde upp i Kungälv idag och kuggade. Var alldeles för nervös.
Kuggade min första uppkörning i kungälv idag, känns jättejobbigt nu, mår inte alls bra och nu känns det som körkoret är långt bort. Jag kände innan provet att jag var hur redo som helst och trodde verkligen att jag skulle fixa detta var självklart nervös men det var inget som visades i traffiken. Som jag sa i början så är det jättejobbigt nu och jag är en väldigt känslig person så det känns 100gånger värre och det flyger runt tankar i huvudet att jag aldrig kommer att få mitt körkort, vet att detta inte är världens grej men för mig var detta väldigt viktigt.
Är det någon som har tips på hur man kan rycka upp sig för att göra ett andra försök?
Tack på förhand.
Dem flesta som kör upp i stockholm kuggar några gånger.
det är bara ut och öva mer ge inte upp!
Ja, om man ska se något ”positivt” med att kugga så är det att du kommer få veta exakt vad du behöver öva mer på. Man får feedback. Sen är det bara ut och öva mer på det, kanske boka nån körlektion till, så sätter man det till nästa gång:-)
Senaste foruminläggen
Rubrik