Start > Körkortsforum > Teoriprov imorgon

Teoriprov imorgon

dudetten 2016-08-01 18:51 ! Citera #
Är så himla nervös inför mitt teoriprov imorgon!

Någon som nyss skrivit provet som har några tips på vad man ska tänka på?

Får man lov att ha penna och papper på provet? Så man kan exempelvis räkna ut reaktionssträckan och sådant?
fozec 2016-08-01 19:31 ! Citera #
Hej!

Du kan sluta vara nervös! Jag gjorde mitt idag och fick 56 rätt av 65 möjliga.
Som många andra har sagt här inne, frågorna är logiskt uppbyggda, ingen hjärnforskning direkt. Stressen kan bli ett problem om man blir för nervös. Gå in med inställningen att du SKA bara klara av det så lyckas du garanterat! :)

Penna och papper är förbjudet. Du har en miniräknare framför dig!

Lycka till!
X 2016-08-01 19:48 ! Citera #
Är penna och papper förbjudet? Tänkte att det borde underlätta om man ska räkna ut stoppsträckan eftersom man först räknar ut reaktionssträckan, lägger den åt sidan, och påbörjar sedan en ny ekvation om bromssträckan för att sedan plussa på båda.
fozec 2016-08-01 20:42 ! Citera #
Bara att använda miniräknaren? :)
dudetten 2016-08-01 21:13 ! Citera #
Fozec, påminner det om testerna här på körkortonline?
Fozec 2016-08-01 22:09 ! Citera #
Ja det gör dem verkligen! Jag har suttit i ca 1 vecka och nött ca 1000 frågor här och det gjorde så jag klarade provet. Så för att förtydliga mitt svar, frågorna liknar dem som man får här fast helt ärligt, lite enklare förklarat :)
dudetten 2016-08-02 16:24 ! Citera #
YEEEESSSS!! jag klarade det!!! 56 poäng!!

Så jäääävla glad!!!
Gäst 2016-08-02 21:20 ! Citera #
@Dudetten, stort grattis :) . har du några tips? jag har teorin på torsdag och har råpluggat senaste veckan (har pluggat till och från i 2 månader men fokuserat mer nu senaste veckan) något speciellt du gjorde eller råd du kan ge? :)
dudetten 2016-08-02 21:56 ! Citera #
Jag har läst boken och pluggat med den på det sättet som jag brukade plugga till prov i skolan, sen gjort tester på Elrvcentralens app från körskolan och ett par tester här. Det räckte gott och väl.

Ta det lugnt och läs frågan och alla svar innan du kryssar i. Om du inte kan en fråga så markera den och gå vidare direkt, tiden går snabbare än man tror där, så håll lite koll så du har tid att både gå igenom markerade frågor och hela provet en gång innan rättningen.

Alla säger att teoritestet är supersvårt, så jag hade ställt in mig på det, men kan man och förstår innebörden av regler och så, så klarar man provet.
Gäst 2016-08-02 22:13 ! Citera #
Tack snälla för tipsen :) håll tummarna för mig :lol:

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I dag 20:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest