Start > Körkortsforum > Kuggade första för att jag kör…

Kuggade första för att jag körde för långsamt.

Gäst 2016-07-28 09:44 ! Citera #
Hejsan! Jag gjorde min första uppkörning i onsdags 07/27, det resulteraded i icke godkänt pga att jag körde för långsamt på en väldigt smal och krokig landsväg. Såklart så var det 70 och jag låg ca 55-60, jag fick en liten svans av kanske 3 bilar bakom mig som såklart ville köra om osv. Jag kan förstå att hon kuggade mig på det, men det var verkligen det enda felet jag fick. Hade jag kört där om 5 år med körkort hade jag antagligen inte kört 70 ändå med tanke på hur lite och dålig sikt det var på vägen. Har bokat en ny nu på fredag den 29e. Är det någon som vet om man måste visa att man kan allt igen. Eller kan jag förhoppningsvis visa att jag kan landsväg egentligen? Fick som sagt bara fel på 1 punkt vilket sög lite.

Tack på förhand :)
Yajirou 2016-07-28 09:55 ! Citera #
Gäst 2016-07-28
Hejsan! Jag gjorde min första uppkörning i onsdags 07/27, det resulteraded i icke godkänt pga att jag körde för långsamt på en väldigt smal och krokig landsväg. Såklart så var det 70 och jag låg ca 55-60, jag fick en liten svans av kanske 3 bilar bakom mig som såklart ville köra om osv. Jag kan förstå att hon kuggade mig på det, men det var verkligen det enda felet jag fick. Hade jag kört där om 5 år med körkort hade jag antagligen inte kört 70 ändå med tanke på hur lite och dålig sikt det var på vägen. Har bokat en ny nu på fredag den 29e. Är det någon som vet om man måste visa att man kan allt igen. Eller kan jag förhoppningsvis visa att jag kan landsväg egentligen? Fick som sagt bara fel på 1 punkt vilket sög lite.

Tack på förhand :)
Hej.

Om du får samma inspektör som förra gången så finns det en möjlighet att hon kommer bara be dig köra till landsvägen igen för att se att du kan det.
Får du en annan inspektör, lär du få göra allt som man normalt sett ska göra i en uppkörning.
Gäst 2016-07-28 11:34 ! Citera #
Det finns en tendens här på forumet att alltid anse att inspektörerna gör rätt. Så som du beskriver vägen så tycker jag att det låter lämpligt att man ligger under 70. Sällan på mindre krokiga landsvägar är det lämpligt att ligga på 70 pga dålig sikt, i min erfarenhet.
Nina 2016-07-28 11:57 ! Citera #
Jag fick köra 3 ggr tills jag blev godkänd. Varje uppkörning betraktades som en helt ny körning vilket betydde att jag fick i princip göra samma moment om och om igen. Nu hade jag 3 olika inspektörer så jag kan inte uttala mig om det blir annorlunda om du får samma person. Utgå dock från att det är clean slate. Lycka till!!!
Gäst 2016-07-28 13:31 ! Citera #
Yajirou 2016-07-28
Hej.

Om du får samma inspektör som förra gången så finns det en möjlighet att hon kommer bara be dig köra till landsvägen igen för att se att du kan det.
Får du en annan inspektör, lär du få göra allt som man normalt sett ska göra i en uppkörning.
Du har så mycket fel som man bara kan ha nu..
Om man får samma inspektör så kommer dom genomföra ett helt vanligt körprov, men dom kommer givetvis kolla så att man har lärt sig det man kuggade på första gången.. Men att inspektören bara kolla landsvägskörningen är helt fel!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest