Start > Körkortsforum > Underkänt på uppkörningen

Underkänt på uppkörningen

Gäst 4 2016-07-20 13:05 ! Citera #
Gäst 2016-07-20
Första försöket. Är du trafikskoleutbildad har du mindre att oroa dig för. Privatister kuggar mest och är anledningen att kuggstatistiken är så hög.
Helt rätt!!!

Klarade på första, tack vare en super bra körskola :D
Piraten 2016-07-20 15:56 ! Citera #
Nä kuggstatistiken är hög för väldigt många bokar uppkörning för tidigt, innan man har rätt kunskaper.
detta gäller privata å körskole elever!
Det är Väldigt få som enbart går via körskola pga kostnaden så klart!
Därav bokar man för tidigt..

Går man enbart via körskola så hade statistiken varit mycket lägre på antal kuggningar!
Gäst 2016-07-20 16:53 ! Citera #
Första försöket! :)
Gäst 1 2016-07-20 17:08 ! Citera #
Piraten 2016-07-20
Nä kuggstatistiken är hög för väldigt många bokar uppkörning för tidigt, innan man har rätt kunskaper.

Går man enbart via körskola så hade statistiken varit mycket lägre på antal kuggningar!
Du har delvis rätt, visst finns det elever som går via en körskola som också kuggar.
Men där är det körskolan som oftast bokar proven åt eleven, och det är deras ansvar att dom ska inte boka in elever fören dom ser att dom kan alla momenten som krävs för att klara ett körkort. Gör körskolan det ändå så anser inte jag den körskolan som seriös..

Men majoriteten av dom som kuggar är dom som bokar själva, d.v.s. privatister..
Lotteri ?? Örebro 2016-07-20 18:35 ! Citera #
När det gäller cirkulationsplatser (rondeller) så har uppkörningsledare helt olika bedömning vid speciellt vänstersväng.
Först får eleven direktiv från körskolan att man skall gå in i rondellen från vänsterfil och sedan ”kasta” sig ut i högerfil mitt i rondellen för att hinna göra sin vänstersväng. Nu är det bara så att om man följer detta så kommer man oundvikligen att smälla ihop med minst en bil. Varför ?? Jo för det finns ingen ledig plats i vänsterfilen varken innan eller mitt i rondellen !!
I Örebro får man olika svar vart man än ringer. MEN samtliga tillfrågade körskolor medgav att det INTE behöver vara ett fel att ligga i höger körfält från början !! Bara man har koll på trafiken i övrigt ?! En självklarhet jag inte ens orkar ta upp...

Mitt barnbarn fick ej godkänt pga detta. Han bedömde det var för farligt att tränga sig ut i vänsterfil...Alltså en bedömningssak enligt Ottossons Körskola. Men vem bedömer ?!? Uppkörningsledaren eller föraren av bilen ?
Det sämsta var ändå den ca 70 årige uppkörningsledarens kommentar efter körningen: ”Detta var en kolossalt bra körning. Fantastiskt bra. Och protokollet lyste grönt ända tills 2 rutor återstod...Då kom syndrom 70-tal fram hos denne pensionär. På 70-80 talet hade man vissa ”hemliga” regler. Som tex om 14 st skulle köra upp samma dag och de 10 första klarade uppkörningen så spelade det ingen roll hur bra de 4 sista körde, dom fick underkänt i alla fall. Detta bekräftades senare av kontrollanter från Trafikverket. Byt ut gamla gubbar som u-k ledare och in med vakna yngre personer !! Bedrövligt säger jag bara !! Är det år 2016 eller år 1979 ??
Gäst 2016-07-20 19:19 ! Citera #
Lotteri?? Var du med på den uppkörningen? Två rutor kvar? Vilka??? Protokollet lyste grönt?? Är du verkligen säker på att allt det du säger har hänt?
Iamich 2016-07-20 20:11 ! Citera #
Lotteri ?? örebro, Det stämmer inte! Inspektörerna godkänner dem som kan köra bil och underkänner dem som inte kan köra bil. Jag förstår att man blir ledsen om sitt barnbarn kuggar, men projicera inte det på någon annan. Ditt barnbarn får ta nya tag och träna mer :)
Gäst 2016-07-21 07:38 ! Citera #
Piraten 2016-07-20

En person som varit 10 lektioner på körskola betraktas som körskoleutbildad. Du måste inte göra hela utbildningen där.
Gäst 2016-07-21 09:17 ! Citera #
Du räknas som privatist om du bokar provet själv och som trafikskoleanmäld ifall trafikskolan anmäler dig. Det har ingenting med antal lektioner att göra!
Gäst 2016-07-21 12:51 ! Citera #
Klarade andra

Senaste foruminläggen

Rubrik
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest