Teoriprov
Har klarat uppkörningen, men har kuggat 4 gånger på teoriprovet. har ni några tips på hur man ska plugga? Första försöket fick jag 50 rätt, men sen har jag haft 47 rätt, hur pluggar ni? Vet att de är individuellt på hur man lär bäst men, jag måste klara teoriprovet inom loppet av 2 månader då min uppkörning går ut då, så vill helst klara detta nu. Några tips??
Jag gjorde testen på elevcentralen. Främst slutprovet när uppskrivningen närma sig! Försökte ligga en liten bit över vad man var tvungen att ha. Tror att det hjälpte mig mycket! Fick 57 av 65 på min teori.
Ett tips kan vara att göra det muntligt om man ha problem med att klara teorin via datorn på trafikverket. Detta kan godkännas om man inte ha någon funktionedsättning. Kan vara värt att försöka få teorin muntligt via att skicka in en ansökan till trafikverket.
Du kan prata med din trafikskola så kan de hjälpa dig om du känner att det kan behövas för dig.
Kolla på papperet du fick där det står vad du inte kan. Sen läs i körkortsboken. Håll inte på med ytinlärning där du bara pluggar frågor, då tappar du förståelsen för varför svaret är som det är och därför klarar du inte provet p.g.a bristande kunskap.
Hej hur har det gått me teorin
Har inga direkta tips men läsa boken och öva på frågorna.
Hoppas du får ordning på det.
Jag laddade ner varje körkortsapp och tränade på testerna tills jag fick dom rätt. Vissa har ett kapitel innan på frågorna som kommer. Varje körkortsapp har olika frågor, lite omformulerade som är bra eftersom teorifrågorna är verkligen frågor man måste läsa för att förstår rätt.
Jag betalade även en månad här på körkortonline och gjorde alla frågorna. Gjorde även alla frågor på elevcentralen.
Alla appar som fanns ute tränade jag på tills jag fick godkänd på alla flera gånger. Sen läste jag teoriboken lite här och där ibland. Gick aldrig riktigt in när jag bara läste teoriboken, att göra teorifrågor på elevcentralen, körkortonline och appar var det som hjälpte mig.
Jag körde gratisfrågor lite då och då under en längre tid, sen ett par dagar innan det var dags körde jag alla 1000 frågorna här på körkort online tills ja alltid fick minst 90% rätt varje gång.
Jag skrev provet idag och fick 54 rätt, många frågor kände man igen och kunde svara på men vissa hade jag aldrig sett förrut. Jag skulle säga plugga massa frågor i olika appar så du får lite variation på frågorna och inte memorerar dem, sen så läste jag bara ett par sidor i körkortsboken så det går utan att läsa boken.
Senaste foruminläggen
Rubrik