Vanligt förekommande att aspiranten inte har en aning om vad som hänt! Skriv gärna exakt vad som är markerat i protokollet , så kanske vi har en chans att hjälpa dig! Omedvetet körfältsbyte kanske? Du har ingen aning om att du har bytt körfält men inspektören ser det och ser faran! Cyklister som fått tvärnita för du inte sett dem? Listan kan göras lång, men väldigt ofta är det så att aspiranten inte har tittat åt rätt håll vid rätt tillfälle och därmed missat viktig information. Denne upplever då att han/hon inte gjort något fel, men verkligheten är något helt annat!
Jag behövde endast göra körfältsbyte en gång under hela uppkörningen, och då gjorde jag det bra. Kollade alla speglar + dödavinkeln osv. Är helt säker på att ingen cyklist behövde tvärnita, är uppmärksam och skulle märkt det. Alltså det är inte så att jag kört i 2 månader och kuggat för att jag inte inser att jag måste vara försiktig vid cykelbanor osv. Jag har kört i hela 2 år och är ganska medveten om min körning + kör defensivt.