Start > Körkortsforum > Avbruten körprov

Avbruten körprov

Gäst 2016-07-12 21:19 ! Citera #
Varför passade du inte på att fråga inspektören efter provet? :o
Skit 2016-07-13 09:12 ! Citera #
Gäst 2016-07-12
Vanligt förekommande att aspiranten inte har en aning om vad som hänt! Skriv gärna exakt vad som är markerat i protokollet , så kanske vi har en chans att hjälpa dig! Omedvetet körfältsbyte kanske? Du har ingen aning om att du har bytt körfält men inspektören ser det och ser faran! Cyklister som fått tvärnita för du inte sett dem? Listan kan göras lång, men väldigt ofta är det så att aspiranten inte har tittat åt rätt håll vid rätt tillfälle och därmed missat viktig information. Denne upplever då att han/hon inte gjort något fel, men verkligheten är något helt annat!
Jag behövde endast göra körfältsbyte en gång under hela uppkörningen, och då gjorde jag det bra. Kollade alla speglar + dödavinkeln osv. Är helt säker på att ingen cyklist behövde tvärnita, är uppmärksam och skulle märkt det. Alltså det är inte så att jag kört i 2 månader och kuggat för att jag inte inser att jag måste vara försiktig vid cykelbanor osv. Jag har kört i hela 2 år och är ganska medveten om min körning + kör defensivt.
Skit 2016-07-13 09:14 ! Citera #
Gäst 2016-07-12
Varför passade du inte på att fråga inspektören efter provet? :o
Jag hade ingen aning att det skulle stå avbruten körprov på mitt protokoll, det var inget han sa till mig efter att ha berättat att jag misslyckat.
Gäst 2016-07-13 15:31 ! Citera #
Som sagt, listan kan göras lång!
det är bättre om du skriver ner vad det står i protokollet om underkända punkter. Din subjektiva bedömning är just subjektiv!
Gäst 2016-07-13 17:14 ! Citera #
Alltid märkligt hur folk kan bli kuggade för sånt här och inte fråga varför. Om du inte har en aning om att du är en trafikfara / skapar sådana situationer är du nog inte sån bra förare som du tror.
Föraprövaren 2016-07-13 19:48 ! Citera #
Här har jag skrivit om detta med avbrutna körprov. OBS att jag skriver generellt och inte till dig som startat tråden!
https://uppkorningblog.com/2016/07/13/avbrutet-korprov/
Gäst 2016-07-18 22:41 ! Citera #
Troligtvis ingen specifik situation som du kuggade på om du inte kan komma på någon utan en helhet. Du höll kanske inte blicken tillräckligt rörlig eller var tillräckligt uppmärksam under körningen. Du kan ha missat saker som din uppkörningsinspektör såg och därför ansåg att du inte är redo.
Gäst 2016-07-18 23:45 ! Citera #
En sak ska ni ha j.. klart för er..pränta in högerregeln, den gäller i alla städer i Sverige, även Stockholm!! Bara för att det är en T-korsning och du kör rakt fram ska du lämna företräde till dem som kommer från höger istället för att gasa på, hur jävla svårt kan det vara, eller tror ni att när vägen är rak så gäller inte högerregeln!!??
Gäst 2016-08-05 00:57 ! Citera #
Ja. Mycket högerregel i Stockholm. ..men också mycket kugghjulsprincipen
InteSmart 2016-08-08 14:53 ! Citera #
Gäst 2016-07-18
En sak ska ni ha j.. klart för er..pränta in högerregeln, den gäller i alla städer i Sverige, även Stockholm!! Bara för att det är en T-korsning och du kör rakt fram ska du lämna företräde till dem som kommer från höger istället för att gasa på, hur jävla svårt kan det vara, eller tror ni att när vägen är rak så gäller inte högerregeln!!??
ÄNTLIGEN!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo