Start > Körkortsforum > ÄNTLIGEN!!

ÄNTLIGEN!!

M 2016-07-11 17:53 ! Citera #
Hej!!!

Hade uppkörning idag och ja klarade det. Var otroligt NERVÖS. :(

Mina händer skakade i början men efter att instruktören började prata om annat så släppte nervositeten.

I början så bad han mig göra en kontroll av endast färdbromsen.
Jag glömde att man ska trycka ner bromsen först & starta för att kontrollera att den funkar när den sjunker längre ner. :x
Det jag gjorde var att låta bilen rulla lite bakåt& sedan bromsa jag hårt.

Hade tur som inte blev kuggad för det.

Sedan så var det en till tabbe av mig.
Jag skulle backa runt ett hörn & det gjorde jag fint och perfekt.
MEN.
Jag glömde justera tillbaks högra sidospegel. Jag kom på det 2 minuter efter..
Så jag justera tbx den så snabbt som möjligt.

Hade för övrigt en schyst instruktör som inte kuggade mig för dessa misstag.

Nu är det bara fokus på omprovet på teorin.

Jag skriver här pga min glädje. Vill också att ni inte glömmer saker som jag nämnde ^ när ni kör upp.

Lycka till och ha en fortsatt trevlig sommar!!!
Gäst 2016-07-11 18:01 ! Citera #
Tack för din tips och GRATTIS! Har uppkörning imorgon så också väldigt nervös...
Gästis 2016-07-11 20:56 ! Citera #
Grattis till uppkörning! Hur exakt gör man när man kontrollerar styr servon? man trycker ner broms sen drar ratten åt höger eller vänster och sen startar man bilen?

uppkörning imorgon, nervös
M 2016-07-11 21:43 ! Citera #
Gästis 2016-07-11
Grattis till uppkörning! Hur exakt gör man när man kontrollerar styr servon? man trycker ner broms sen drar ratten åt höger eller vänster och sen startar man bilen?

Hallå där!

Du börjar med att sätta dig i bilen osv, justera stolen speglar på med bältet, dra åt bältet hårt så de låser sig.

Testa vrida på ratten lite, kommer vara tungt, sedan startar du bilen & vrider igen så kommer de kännas mycket mycket lättare, thats it.
M 2016-07-12 17:03 ! Citera #
Gästis 2016-07-11

Hur gick det?

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest