Säkerhetskontroll vid uppkörning
Hej människor, jag undrar om det här med invändig/utvändig säkerhetskontroll vid uppkörningen. Alltså, ska man beta av hela listan eller får man en uppgift som man ska utföra, typ kolla om dimljus fungerar? Undrar nämligen om jag ska memorera alla punkter och i vilken ordning de kommer?
Lämna gärna tips inför uppkörningen också!
Tack!
Den du kör upp med väljer några saker som du ska kolla, alltså inte allt
Du kommer få en eller kanske två uppgifter att kontrollera men eftersom du inte kan veta vilka måste du veta hur allt kontrolleras. Så vidare du inte gillar att gambla.
Jag fick testa broms & styrservon och min kompis bara behövde kolla vindrutetorkare fram och bak!
Men självklart kan man ju få svårare! Fasade över att få lampor men blev väldigt nöjd med min
Jag fick checka vindrutespolarna fram och bak på min första uppkörning. De 2 följande behövde jag inte göra någon säkerhetscheck eftersom jag klarade det på första. Och jag hade tur. Min lärare visade mig hur man kollade dom efter att jag frågade på vägen till transportstyrelsen. För det hade han glömt visa mig
Tredje gången klarade jag ALLT!!!!!!
Jag fick kolla alla ljus samt visa vart man fyller på motorolja och spolarvätska
Hade tur som bara behöver kontrollera färdbromsen dE
Precis som de andra skriver är det ett eller två moment bara. Jag fick öppna motorhuven och kolla vätskenivåer.
Här har jag skrivit om hur säkerhetskontrollen går till vid ett körprov.
https://uppkorningblog.com/2016/03/30/sakerhetskontrollen/
Senaste foruminläggen
Rubrik