Start > Körkortsforum > Opassande beteende av inspektö…

Opassande beteende av inspektör under uppkörning

Sara 2016-07-11 21:49 ! Citera #
Jessica 2016-07-11
Det gör ju tyvärr det, har bokat ny uppkörning på en annan ort, hoppas jag får någon återkoppling innan den är för då tänker jag definitivt kräva en kvinnlig inspektör, hur hemskt det än känns :/
Det gör du rätt, både att köra på en annan ort samt att du kan kräva en kvinnlig inspektör!
Vart ska du köra upp?

Jag körde först upp i Örebro där pervo gubben fanns, sedan fick jag en ny uppkörning i Katrineholm.
Och den staden rekommenderar jag verkligen att köra upp i, väldigt enkel stad att köra i :)

Jag håller alla mina tummar för dig Jessica! ;)
Gäst 2016-07-11 23:47 ! Citera #
Gubbar är värst! Och dom blir verkligen äckligare med åldern. Behöver en bössa...
Jessica 2016-07-12 10:23 ! Citera #
Sara 2016-07-11
Det gör du rätt, både att köra på en annan ort samt att du kan kräva en kvinnlig inspektör!
Vart ska du köra upp?

Jag körde först upp i Örebro där pervo gubben fanns, sedan fick jag en ny uppkörning i Katrineholm.
Och den staden rekommenderar jag verkligen att köra upp i, väldigt enkel stad att köra i :)

Jag håller alla mina tummar för dig Jessica! ;)
Kör upp i Stockholm, min hemort :)

Ja, jag hoppas att det kommer gå bra och att jag faktiskt får något svar från VV idag så jag kan kräva en kvinnlig inspektör får se om det hinns med då min nya uppkörning är imorgon

Om det inte gå bra så ska jag nog köpa lite fler lektioner via min körskola så kanske min ”mojo” kommer tillbaka, min inspektör fick mig att börja tvivla lite på min kunskap när han kunde göra mig så nervös och obekväm att jag tappade allt jag nånsin har lärt mig! :/

Tack Sara för att du delade med dig av din erfarenhet iaf och så hör jag av mig hur det gick! :)
Sara 2016-07-12 14:15 ! Citera #
Jessica 2016-07-12
Kör upp i Stockholm, min hemort :)

Ja, jag hoppas att det kommer gå bra och att jag faktiskt får något svar från VV idag så jag kan kräva en kvinnlig inspektör får se om det hinns med då min nya uppkörning är imorgon

Om det inte gå bra så ska jag nog köpa lite fler lektioner via min körskola så kanske min ”mojo” kommer tillbaka, min inspektör fick mig att börja tvivla lite på min kunskap när han kunde göra mig så nervös och obekväm att jag tappade allt jag nånsin har lärt mig! :/

Tack Sara för att du delade med dig av din erfarenhet iaf och så hör jag av mig hur det gick! :)
Tycker du gör rätt i att köra upp på din hemort!
Allt för många flaxar runt halva Sverige för att finna en lätt ort att köra upp i bara för att dom tycker att deras hemort är för stressig, men då undrar man ju hur dom kommer klara av att köra där om dom nu klarar uppkörningen på den ”lätta” orten?

Jag bor mitt emellan Örebro och Katrineholm, så jag körde tekniskt sett upp på min hemort även om jag körde i Örebro först och Katrineholm den andra gången. Jag åker nämligen till båda ställena lika mycket då jag jobbar i Örebro, men vistas med kompisar i Katrineholm :D

Självklart vill jag dela med mig av min erfarenhet när jag ser att andra har råkat ut för samma sak!
Så det är dig vi andra ska tacka för att du vågade skriva om detta, det gör det lättare för oss andra att berätta våra erfarenheter!

Jag tror på dig, du kommer klara uppkörningen hur bra som helst, bara du tror på dig själv och vet att du kan detta.
Annars hade ju inte din körskola bokat in dig för en uppkörning om dom inte visste att du var redo ännu!
Kunskapen har du, det vet jag!
Lyssna bara på vad din inspektör säger att du ska göra, och sedan är det bara att du utför det :)
Ja du får gärna berätta hur det går för dig!
Kram och lycka till!!
Jessica 2016-07-12 16:47 ! Citera #
Sara 2016-07-12
Tycker du gör rätt i att köra upp på din hemort!
Allt för många flaxar runt halva Sverige för att finna en lätt ort att köra upp i bara för att dom tycker att deras hemort är för stressig, men då undrar man ju hur dom kommer klara av att köra där om dom nu klarar uppkörningen på den ”lätta” orten?

Jag bor mitt emellan Örebro och Katrineholm, så jag körde tekniskt sett upp på min hemort även om jag körde i Örebro först och Katrineholm den andra gången. Jag åker nämligen till båda ställena lika mycket då jag jobbar i Örebro, men vistas med kompisar i Katrineholm :D

Självklart vill jag dela med mig av min erfarenhet när jag ser att andra har råkat ut för samma sak!
Så det är dig vi andra ska tacka för att du vågade skriva om detta, det gör det lättare för oss andra att berätta våra erfarenheter!

Jag tror på dig, du kommer klara uppkörningen hur bra som helst, bara du tror på dig själv och vet att du kan detta.
Annars hade ju inte din körskola bokat in dig för en uppkörning om dom inte visste att du var redo ännu!
Kunskapen har du, det vet jag!
Lyssna bara på vad din inspektör säger att du ska göra, och sedan är det bara att du utför det :)
Ja du får gärna berätta hur det går för dig!
Kram och lycka till!!
Detta var svaret jag fick från Trafikverket:

Hej!

Jag har bett trafikinspektören kommentera provet och era inkomna synpunkter.
· Inspektören kom av sig under den delen av provet då vi delger den inledande information om hur provet går till, bedöms m.m. Han fastnade då enligt honom själv med blicken och i tanken. Han ber om ursäkt om detta har upplevts oproffsigt och gjort er obekväm.
· Inspektörernas mobiltelefoner ska vara påslagna och de ska svara i dessa om så bedöms nödvändigt utifrån tjänstesynpunkt. Vi ska som inspektörer vara restriktiva i användandet av våra telefoner under pågående prov men måste ibland vara beredda att använda dem men då på ett sätt som på minsta möjliga sätt påverkar provet.

Att ni får samma inspektör vid ert nästa körprov i Farsta är inte sannolikt.

Som ansvarig för förarprovsverksamheten i Stockholm Syd (Farsta, Södertälje) beklagar jag er upplevelse av provet och ber om ursäkt för sättet på vilket inspektören uttryckte sig då detta uttryckssätt uppenbarligen kunde tolkas på flera olika sätt och framför allt på ett sätt som inte kändes bra för er. Han hade dock inga andra intentioner än att hitta tillbaka till ”tråden” i sin inledning. Inspektören och kontoret har tagit fasta på (och lärdom av) era synpunkter. Vi kommer att använda det i vårt fortsatta förbättringsarbete.

Lycka till med ert nästa körprov.

Med vänlig hälsning
Jessica 2016-07-12 16:49 ! Citera #
Måste säga att jag blev ännu mer förbannad när jag läste hans svar, verkade mer som att han inte ville ta till sig hur obekvämt det var för mig utan endast ville sopa det under mattan.
Skrev tillbaka med att jag inte precis var imponerad av det alls och att det inte är ok. Inte ok alls.

Får se vad han svarar!
Jessica 2016-07-13 16:03 ! Citera #
Woohoo, körkortet är fixat från kl 13.30 idag!! :D
Sara 2016-07-13 16:12 ! Citera #
Måste hålla med om att deras svar var väldigt luddigt...”Han fastnade då enligt honom själv med blicken och i tanken.”...
Klart som fasiken att man blir illa berörd när någons blick fastnar på ett ställe där den inte ens ska vara...Så förstår att du blev mer förbannad än glad för att du fick svar :x

Känns som om inte är helt ärliga när dom skriver att dom ska ta till sig dina synpunkter, det är ju bara nått dom säger för att kunna slingra sig ur nått som har blivit obekvämt för dom, men hur tror dom att du mådde då???

Nej men vad glad jag blir att du grejade uppkörningen... Men vad var det jag sa? du kan och kommer klara uppkörningen utan problem :D
Så jag antar att den nya inspektören var betydligt bättre ;) :D
Stort grattis..Kram!
Gäst 2016-07-13 17:28 ! Citera #
Grattis ”Jessica” till körkortet :)
Jessica 2016-07-13 18:18 ! Citera #
Sara 2016-07-13
Måste hålla med om att deras svar var väldigt luddigt...”Han fastnade då enligt honom själv med blicken och i tanken.”...
Klart som fasiken att man blir illa berörd när någons blick fastnar på ett ställe där den inte ens ska vara...Så förstår att du blev mer förbannad än glad för att du fick svar :x

Känns som om inte är helt ärliga när dom skriver att dom ska ta till sig dina synpunkter, det är ju bara nått dom säger för att kunna slingra sig ur nått som har blivit obekvämt för dom, men hur tror dom att du mådde då???

Nej men vad glad jag blir att du grejade uppkörningen... Men vad var det jag sa? du kan och kommer klara uppkörningen utan problem :D
Så jag antar att den nya inspektören var betydligt bättre ;) :D
Stort grattis..Kram!
Ja du, så exakt känns det. Inget de kommer prata om och inte ett nytt svar har jag fått heller!

Ja, känns riktigt skönt att jag fick en vettig person att köra med idag hon var helt fantastisk!
Lite äldre, mycket lugnare men framförallt inga läskiga kommentarer! :)

Tack för stödet, har känts mycket bättre när man har haft någon i samma sits att prata med!

Stor kram och tack så mycket igen!

Senaste foruminläggen

Rubrik
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo