Start > Körkortsforum > Har automatkort, bokat körporv…

Har automatkort, bokat körporv för manuel

hejhej 2016-07-06 23:32 ! Citera #
Hej!

har en fråga bara.
Har automatkort, bokat körporv för manuelväxlad. men utan bil. fanns ingen annan tid..

Måste bilen då ha den där extra bromsen som man behöver eller kan jag komma med en kompis manuelväxlad bil till provet? De kollar också väl bara om jag kan växla?
Gäst 2016-07-07 05:15 ! Citera #
Dubbelkommando är ett krav!
Sara 2016-07-07 11:52 ! Citera #
Precis som ”Gäst” har skrivit här ovanför så måste bilen du ska använda ha dubbelkommando.. Inspektören måste kunna bromsa om han/hon tycker att dom behöver ingripa.
Men det finns sådana bilar att hyra på vissa bilfirmor och bensinmackar.
Så hör dig för i ditt närområde om vart du kan få tag på en sådan bil..
Lycka till!
Gäst 2016-07-07 15:43 ! Citera #
hejhej 2016-07-06
Hej!

har en fråga bara.
Har automatkort, bokat körporv för manuelväxlad. men utan bil. fanns ingen annan tid..

Måste bilen då ha den där extra bromsen som man behöver eller kan jag komma med en kompis manuelväxlad bil till provet? De kollar också väl bara om jag kan växla?
På ditt körprov för manuelväxlad bil, kommer de inte bara titta om du kan växla, bla ecodriving vill förarprövarn att du klarar av, är skillnad på automatisk växel o manuel växel gällande det.
Emil95 2016-07-07 23:46 ! Citera #
Bilen måste ha dubbelkommando samt extra beckspeglar.

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo