Start > Körkortsforum > Kugga uppkörning asså..

Kugga uppkörning asså..

FAAAan 2016-06-15 16:02 ! Citera #
Klarade teorin igår men såklart ska man bli besviken på sig själv idag för man vet att man kan mer än man bevisade.

Kuggade och ska jag va ärlig så minns jag inte ens själv för de va så mycket. Pinsammaste måste ändå va när jag körde på en huvudled och visste inte om vilken väg jag körde på och VINKADE bokstavligen fram en bil som stod och väntade på att köra ut på huvudleden. VINKADE.

Sedan fick jag köra ut på landsväg så otur som jag har, när jag enbart kört på landsväg en enda gång på mina 10 körlektioner och annars varit ute på motorväg 3 gånger och haft rejäl koll där.

Han snacka om att jag inte motorbromsa när jag skulle göra en vänstersväng på landsväg, NÄR JAG HADE MÖTE. Ska jag sakta ner och sedan låta bilen rulla eller är det det han menar? För jag tror jag höll in koppling eller något... Fattar fan ingenting.

”Dålig uppsikt på högerregel korsningar”.. om bilar står åt höger och jag ska svänga vänster, då måste jag fan ut till mitten av vägen jag ska svänga in på för och kunna se klart och tydligt om det kommer bilar från höger, så vad menar han med det?! Ska jag ut på själva vägen för att sedan göra min sväng åt vänster i en högerregelskorsning?!

Så besviken..

Tacksam för hjälp..
Gäst 2016-06-15 16:41 ! Citera #
Du vet väl om att du kan snacka med trafikinspektören om vad han menade istället för att komma till forumen och ge luddiga förklaringar i hopp om att få en tolk? Mycket mer effektivt..

Motorbroms är när du släpper gasen, tippade på att du började bromsa på tok för sent och därmed för hårt.

Högerregel är en väldigt enkel princip, har du bilar som kommer från höger håll väntar du, har du dålig sikt så ser du till att du får sikt innan du kör. Tvivlar starkt på att du måste ”ut på mitten av vägen” för att se om det kommer bilar från höger eller inte.
Piraten 2016-06-15 17:17 ! Citera #
Låter inte som du är redo för uppkörning alls..

Vet man inte vad motorbromsa är så fattas kunskap!

Sen ang korsning, så är det som förgånde skrivare skrev, köra fram tills du får sikt, dock väldigt sakta..

Öva mer på allt är mitt råd!!
Gäst 2016-06-15 17:42 ! Citera #
Piraten 2016-06-15
Låter inte som du är redo för uppkörning alls..

Vet man inte vad motorbromsa är så fattas kunskap!

Sen ang korsning, så är det som förgånde skrivare skrev, köra fram tills du får sikt, dock väldigt sakta..

Öva mer på allt är mitt råd!!
Håller med! Tänkte ”wtf” när jag läste detta inlägg :o
Haha 2016-06-15 20:27 ! Citera #
Hahah, gjorde nästan likadant som dig TS gällande huvudleden! ;) tack och lov på en vanlig körlektion, men läraren som satt bredvid mig tyckte väl att jag var knäpp.... hur som helst så var det en 90-väg och han bad mig svänga vänster vid nästa korsning. Vid korsningen så ser jag en bil där som ska svänga vänster också, och av någon anledning så glömmer jag totalt bort att jag befinner mig på en huvudled. Jag frågar därför i panik ”Ska han eller jag svänga först?!” Fick typ för mig att svängningsregeln gällde eller nåt sånt... nä kortslutning.

Min körlärare svarade först inte (han tänkte väl att jag fick ta reda på det själv) så jag gör mig beredd på att stanna och släppa före den där bilen. Då skriker han åt mig ”MEN SVÄNG!” så då gjorde jag det. Sen ser jag att den där bilen hade till och med stopplikt... ehehehe.... Pinsamt.

Hoppas att jag INTE gör så på uppkörningen!

Senaste foruminläggen

Rubrik
9
I dag 09:24
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest