Öva cirkulationsplats minst tre dubbellektioner?
Rondeller är en av de platser i trafiken där det sker flest missförstånd och självklart är det därför bra att vara expert på rondellkörning och samspelet i rondellen med andra bilar. Dock tycker jag att tre dubbellektioner verkar väldigt mycket. Läs på teorin bakom så att du verkligen vet hur det ”ska gå till” och öva hemma om du har möjlighet. Så ska du nog inte behöva så många lektioner till det.
På min körskola har vi övat igenom de svåraste rondellerna (de som inte ser ut som ”en vanlig rondell”) i stan så att jag vet vad som gäller där inför uppkörning. Det kan jag rekommendera!
Lycka till!
Jag övade cirkulationsplats i en dubbellektion och en enkel med två olika lärare. Den första hade sagt att vi skulle fortsätta öva på det nästa gång, men eftersom min nästa lektion var med den andra läraren avslutade vi det momentet tillsammans. Trafikskolan vill dock tjäna så mycket pengar som möjligt på dig så det är klart de kommer vilja att du håller på med samma moment så länge som möjligt. Jag tyckte dock att en dubbel och en enkel var alldeles lagom. Först nöter man ordentligt på dubbeln, sen går man hem och sover på det (det bästa är ju om man kan träna på det givna momentet privat) och nästa lektion sitter det.
Hej!
Först måste vi reda ut några saker här. 3 dubbellektioner kan vara t.ex. 3x80min, eller 3x140min. Stor skillnad. Sedan om trådskaparen väljer en trafikskola som ligger avlägset, man kanske måste åka till en annan stad för att öva? Ja självklart kan det gå åt 3st dubbellektioner. Mitt tips är att be läraren motivera varför, om det är långt till övningsområdet (i det här fallet rondeller) välj en annan trafikskola! Du är kund, och du har rätt att vara nöjd!
Jag tycker tre dubbellektioner låter mycket! Men man får väl lita på att läraren vet vad den talar om och anser att du behöver så många lektioner...är dock lite tveksam till att det ska behövas så många, jag hade två enkellektioner med att öva cirkulationsplats, fast då hade jag kört mycket hemma också då.
Kan säga att 3 dubbellektioner är för mkt...
Det låter dumt, min trafikskola fick bara en dubbel lektion, på rondeller.
Och detta är den svårast stan i sverige att ta körkort.
Jag körde på Nordlanders trafikskola i uppsala. De är duktiga!!!!!!
mvh
Emil
Jag tog några körlektioner hos Anderssons trafikskola och gjorde en dubbel lektion (2x40min) gällande rondeller, för att vara ärlig så var det inte så svårt som jag hade trott. Anderssons trafikskola är en trafikskolla som jag skulle rekommendera för andra.
Oj, dettta lät väldigt mycket. Samtidigt så är ju rutin väldigt viktigt i samband med cirkulationsplats.. men ändå.
alltså tre dubbellektioner = ungefär 220 min?.
Säg att du tycker att det känns mkt och att du har ont om pengar för tillfället.. bättre att ha en öppen dialog.
Ha det bra
Jag behövde EN lektion till rondeller även dubbelfiliga, låter väldigt mycket med 3 dubbel.
Och när ni kommer till uppkörningen har ni lik förbaskat ingen aning om hur man kör i en cirkulationsplats!
Senaste foruminläggen
Rubrik