Hej!
Jag sökte extremt mycket efter trådar likt dessa, som skulle berätta för mig vad man ska kunna till teoriprovet och om jag skulle klara uppkörningen, och alla sa ungefär likadant:
Plugga och kör mycket så vet du om du är redo.
För mig var det verkligen inte så, jag trodde verkligen inte att jag skulle klara uppkörningen, och framförallt inte teoriprovet.
Men klarade uppkörningen utan anmärkningar i norrtälje, och skrev 62/65 på teorin, på första försöket!
Så gör som jag, kör mycket hemma och ett par lektioner på körskola. Jag kunde inte sova eller äta ett par dagar innan proven, men jag tänkte att det värsta som kan hända är att jag får göra om det, och världen går inte under för det.
Hur pluggade jag? Jag läste körkortsboken 1 gång noga, en gång skumma igenom. Gjorde också 30 prov på elevcentralen:
Men klarade inte ett enda prov på elevcentralen!!
Jag övade och övade, men har var alltid tvungen att googla ett par frågor på varje prov för att få godkänt, och det kändes ju sådär inför provet. Var extremt nervös innan, men när jag satte mig framför datorn så släppte det litegrann.
Sen kommer det fram på datorn: GODKÄND
var så glad!!! Kliver fram till ”provvakten” och han sa att jag hade bäst resultat på hela dagen!
Så mitt tips är väl att plugga mycket, jag satt varje dag i flera veckor och läste litegrann, anteckna mycket och gör egna frågor till dig själv! Allt är värt det sen!
Lycka till