Start > Körkortsforum > Säkerhetskontroll

Säkerhetskontroll

A 2016-04-11 18:25 ! Citera #
Om säkerhetskontrollen blev godkänd sa min lärare att man inte behövde göra om den vid följande uppkörningar.. Att man bara behöver göra den en gång . Någon som vet om detta stämmer? Ska köra upp andra gången på fredag. :|
Gäst 2016-04-11 21:30 ! Citera #
Du kan slippa den, men det är inte säkert! Inspektören beslutar!
Gäst 2016-04-11 22:35 ! Citera #
Hej du behöver inte göra det igen lycka till
Erika 2016-04-11 23:22 ! Citera #
Gäst 2016-04-11
Hej du behöver inte göra det igen lycka till
Det kan man visst få göra!
Min sambo fick göra sin säkerhetskontroll båda gångerna han hade sin uppkörning trots att han klarade sin första (Och även sin andra) Så att säga att man inte behöver göra den igen stämmer inte..
Anna 2016-04-12 02:39 ! Citera #
Min körlärare sa att om du har protokollet och visar att den är godkänd så ska du inte behöva göra den igen
Förarprövaren 2016-04-12 22:53 ! Citera #
Anna 2016-04-12
Min körlärare sa att om du har protokollet och visar att den är godkänd så ska du inte behöva göra den igen
Hej Anna mfl.
Inspektören kan välja att göra en ny säkerhetskontroll men gör det oftast inte om den förra var godkänd. Jag skrev kort om det på min blogg,

”4) Måste jag göra en ny säkerhetskontroll vid omprov?
– Det beror på om du gjort en godkänd säkerhetskontroll vid det förra körprovet. Har du detså slipper du oftast en ny kontroll.”

http://uppkorningblog.com
Rebecka94 2016-04-13 16:02 ! Citera #
Jag fick göra säkerhetskontroll 2 första gångerna men slapp de 2 sista.
Rebecka94 2016-04-13 16:04 ! Citera #
Kan tillägga att jag blev godkänd på säkerhetskontrollen första gången.
Gäst 2016-04-17 20:17 ! Citera #
är 57 år kört bil sen jag var 15 år, nu ska jag köra upp igen :) :) har fått indraget körkort 4 gånger och ska alltså nu köra upp för 5 gången, Har beställt bil från trafikverket vid uppkörning, ska jag göra en säkerhetskontroll ävan om det är deras bil, är det inte deras ansvar att bilen är trafiksäker med lampor mm, om jag hyr en bil gör man inte en koll utan kör iväg, då jag jobbar som bilförsäljare så är det inga kunder som kollar om bilen alla lampor funkar, tycker att det är idiotisk att trafikverket anser att jag ska se att ”deras bil” är som den ska?
Yajirou 2016-04-17 20:55 ! Citera #
Gäst 2016-04-17
är 57 år kört bil sen jag var 15 år, nu ska jag köra upp igen :) :) har fått indraget körkort 4 gånger och ska alltså nu köra upp för 5 gången, Har beställt bil från trafikverket vid uppkörning, ska jag göra en säkerhetskontroll ävan om det är deras bil, är det inte deras ansvar att bilen är trafiksäker med lampor mm, om jag hyr en bil gör man inte en koll utan kör iväg, då jag jobbar som bilförsäljare så är det inga kunder som kollar om bilen alla lampor funkar, tycker att det är idiotisk att trafikverket anser att jag ska se att ”deras bil” är som den ska?
Poängen är att du ska kunna visa inspektören att du kan kolla att allting funkar. Detta är något man i princip ska göra varje gång man startar bilen för första gången varje dag. Man kan ju få böter för ljus som är trasig nuförtiden. Vet inte hur det var för dig när du körde upp 40 år sen men det finns nya lagar som du kanske ska även kolla upp.

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov