Olika bilmodeller har olika siktförhållanden.
Om du gör det till en vana att aldrig kolla döda vinkeln så kommer du knappast börja göra det om 5 år då du kanske köper en ny bil som har sämre sikt. Lär dig att kolla döda vinkeln nu även fast du tycker att du ser tillräckligt i din nuvarande bil, så kommer du att vara en säker bilförare i hela ditt liv.
Och dessutom (jag vet inte om du har kört upp än) kommer inspektören bli vansinnig och kugga dig om du aldrig kollar döda vinkeln när du kör upp, oavsett vilken bil du sitter i. I inspektörens ögon tyder det på en dålig säkerhetsmedvetenhet.
Juste.I inspektörens ögon.
Uppkörning är rättsvidrig.Om domarna i domstolar skulle fattas på samma sätt så God bevare.
Om diagnoser i vården skulle fattas enl.regel ”i mina ögon ser det ut som” och så kapar vi ditt ben.
Att inspektören tycker att man har dålig avsökning är skrattretande.Hur vet han att man inte har fullständig koll på
situationen. Därför att han inte sett att man vrider på huvudet.Detta är bara bevis att man inte gjort det och absolut inte att man inte sett tillräckligt eller har dålig säkerhetsmedvetande.
Varfor spelas inte uppkörning med en kamera både framåt och bakåt,så man skulle vid behöv kunna ta fram det och diskutera eller överklaga.Vid rättegångar spelas allt.
Och lite annat.
EKO körning - vilken automat låda hoppar över växlar.(70% av nya bilar har automat lådor)
I detta landet har vi altid köpt stora bilar med STORA motorer och inte stora bilar med SMÅ motorer.(motor utbud börjar vanligtvis ung.i mitten av skalan på tillgängliga motorer internationellt)
Att i Sverige säljs många nya Ford Mustang bilar vars förare kommer säkert att EKO köra.
Hur motiveras man när en Porsche står jämsides och försvinner illa kvickt,eller om man imorgon flyger till Thailand och har beställt 10 flaskor till hemresa ( som flygs i samma flygplan från Sverige och tillbacks)
Varför kan man bli kuggad på denna rapakalja.
Och ja.Jag har haft körkort sedan länge.