Start > Körkortsforum > Återkallas körkort

Återkallas körkort

Alex 2016-04-10 21:28 ! Citera #
Hej!
Jag stannade min bil på rödljus och väntade på grönljus men min bil rullade sakta bakåt och jag tryckte ner bromsen men hann inte. Då min bil rullade på framför den baksbil men jag har redan lämnat min personligauppgift till henne och hennes bil har inte skadat mycket heller. Min fråga är att kan jag bli återkallas körkort om jag har prövotiden körkort??

Mvh
Alex
Gäst 2016-04-10 22:09 ! Citera #
Svar NEJ!!!

Du kan bara bli av med körkortet om du bryter med en allvarlig trafikregel, som att smita vid en olycka, köra mot rött, köra alkoholpåverkad... o.s.v...
Bara för att du duttar till en bil så blir du inte av med körkortet... :D :D :D
alice 2016-04-10 22:31 ! Citera #
Nej Alex, ditt körkort kommer inte att återkallas eftersom du inte smet.
Men nu har du fått lära dig en läxa iaf ;) Du får nog stå för självrisken däremot.
Alex 2016-04-11 19:09 ! Citera #
Tack alla för hjälpen!

Idag ringde hon till mig att hon ska inte anmäla skada på bilförsäkring. Men hon krävde pengar från mig 1500kr för att hon ska inte anmäla skada och jag ska inte förlora bonus. Ska jag betalar 1500kr till henne eller låta hon anmäla försäkring? Vilken är bäst? Spela stor roll för bonus försäkring?
(Hon har helförsäkring på länsförsäkring och jag har bara trafikförsäkring på länsförsäkring också.)
Gäst 2016-04-11 19:13 ! Citera #
alice 2016-04-10
Nej Alex, ditt körkort kommer inte att återkallas eftersom du inte smet.
Men nu har du fått lära dig en läxa iaf ;) Du får nog stå för självrisken däremot.
Idag ringde hon till mig att hon ska inte anmäla skada på bilförsäkring. Men hon krävde pengar från mig 1500kr för att hon ska inte anmäla skada och jag ska inte förlora bonus. Ska jag betalar 1500kr till henne eller låta hon anmäla försäkring? Vilken är bäst? Spela stor roll för bonus försäkring?
(Hon har helförsäkring på länsförsäkring och jag har bara trafikförsäkring på länsförsäkring också.)
Gäst 2016-04-11 23:24 ! Citera #
Alex 2016-04-11
Tack alla för hjälpen!

Eftersom det var du som backade in i henne så är det du i slutändan som ändå kommer få betala.
Och 1500 ligger väl självrisken på, så det låter som ett okej pris, bara att betala och gå vidare.
Skulle hon dra in sitt försäkringsbolag i detta så kan det bli betydligt mycket dyrare..
Gäst 2016-04-12 23:23 ! Citera #
Ja, om hon drar in försäkringsbolaget så kommer du att få högre premie när du väljer en annan försäkringstyp. Osäker på om det påverkar priset på TF. (trafikförs.)

Betala 1500 and move on:)

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov