Detta fick jag göra och såhär fick jag köra
Tänkte ge er en vägbeskrivning av vägen jag fick åka *hihi*. Minns ganska mycket faktiskt. Körde upp i Göteborg/Hisingen.
Jag fick köra ut från parkeringsplatsen och sedan svänga höger i rondellen, mot Tuve. Sedan skulle jag fortsätta mot Tuve. . Sedan fick jag svänga höger, (mot lillhagen) För att sedan fortsätta mot E6. Efter högersvängen stötte vi på en
bevakad järnvägskorsning, där man skulle svänga vänster ( eftersom skylten visade att E6 är till vänster). Väl över järnvägskorsningen och ut på den nya vägen fick jag fortsätta mot E6. Till slut när E6 svängde mot höger skulle jag ta vänster precis vid parkeringen uppe till vänster. Dvs. göra en
vänster sväng i motlut och skymd skit. Sedan skulle jag
parkera och därefter köra ut igen. Till vänster. Sedan nästa till höger. Väl till höger fick jag stanna vid första korsning och
backa runt hörnet. Därefter fick jag köra rakt fram, genom ett
villa-område. Kom fram till en T-korsning och fick svänga vänster. Och fortsätta på den vägen tills vi stötte på en uppförsbacke. Där skulle jag stanna vid vägkanten och
starta i backen. Sedan upp till höger. Där skulle jag följa E6 igen. Fram till att E6 går mot två olika riktningar. Då skulle jag följa E6 Malmö. Här säger jag: Se upp! Det är lite klurigt eftersom det körfältet man ligger i går in i körfältet till vänster och ditt eget körfält blir en bussfil. Nu var vi på väg in på
motorvägen, med två acceleraionsfält efter varandra. Därefter mot 155, Öckerö, och sedan Säve. Mot Säve stötte jag på två cirkulationsplatser, varav en av dem hade två körfält med utsuddade vägmarkeringar. Här var en av orsakerna till att jag kuggade, att jag körde lite över på det andra körfältet. Parkera. Slut.
Och jag fick endast göra en
säkerhetskontroll på däcken. Gick bra, men först gjorde jag bara på ett. Men kom i sista sekund på att jag kanske borde göra det på alla däck. Hahah