Start > Körkortsforum > Uppkörning farsta imorgon

Uppkörning farsta imorgon

Lina 2016-03-31 17:00 ! Citera #
Hej,
Någon som kört upp i farsta och vet hur de är? Jag ska köra med körskolan dit och ha deras bil...
Har kört många körlektioner och inget alls privat. Känner att jag gör småmissar hela tiden men är perfektionist.. Och jättenervös! Har ont i magen och sover dåligt nu när det drar ihop sig.
Idag tyckte min lärare att jag missade exempelvis att titta döda vinkeln till höger efter cyklar på cykelöverfart innan jag svängde men det var den största missen på 120 min lektion... Rädd jag gör en sådan miss imorgonbitti med. Samt rädd att jag är allt för nervös och gör misstag pga det.

Behöver tips och råd!
Gäst 2016-04-01 12:49 ! Citera #
Hej,

Hur gick det för dig?
Lina 2016-04-01 13:16 ! Citera #
Tyvärr gick det inte så bra för mig..
Var väldigt nervös och det började redan vid sälerhetskontrollen när jag skulle testa handbroms och färdbroms, har bara gjort det genom att köra framåt men nu va jag tvungen att backa för att kunna kolla då bilen stod parkerad med nosen mot vägg. Det gick dock bra.
Jag skulle köra mot Enskede och sedan in i gamla Enskede och köra omkring, vända och det gick väl okej att backa runt hörn.
Men sen på vägen tillbaka så va det fullt med trafik i båda riktningar och jag skulle av mot vänster så behövde ligga i vänster körfält och tittade och blinkade ut men fanns inga luckor. Tyckte bilen bakom släppte ut mig och jag började byta till vänster körfält men tydligen släppte han inte ut mig alls utan fick snabbt styra åt sidan. Sjukt dåligt av mig och det var därför jag kuggade. Det var massor med trafik och jag blev bara mer och mer stressad. Det var ju rätt att kugga mig. Får försöka igen helt enkelt.
Har svårt att se när bilar bakom ”släpper ut en” och när de inte gör det :(
Fick godkänt på allt annat utom körfältsbytet.
Gäst 2016-04-01 13:29 ! Citera #
Tråkigt:(
Vilken tid på dagen körde du upp så att det fanns så mycket trafik?
Lina 2016-04-01 13:38 ! Citera #
Körde upp kl 10. Brukar va lite trafik då men tror det är påsklov nu osv så var mycket trafik där iaf på Enskedevägen eller vad den heter.
När kör du upp?
Gäst 2016-04-01 18:12 ! Citera #
Jag har inte bokat uppkörning ännu, planerar övningsköra lite till innan jag kör upp men är redan mycket nervös vid bara tanke på uppkörning :?
Hur var inspektören som du haft? Har du klarat teorin?
Gäst 2016-04-01 19:41 ! Citera #
Körde också upp i Farsta idag kl 10. Blev inte heller godkänd trots att det kändes bra. Redan fått ny tid och satsar på den.
Gäst 2016-04-01 19:49 ! Citera #
Vad fick du för anmärkningar? Dom måste väl ha sagt något som var orsaken till att du inte klarade det?
Gäst 2016-04-03 09:04 ! Citera #
Ja, klart jag fick veta mina anmärkningar, bla backa runt hörn, vilket jag tränat mycket på, men fortfarande tycker det är svårt. Får träna ännu mer på det innan nästa uppkörning. Dock kör jag bara med trafikskolan och tid och pengar gör att jag inte kan köra så mycket som jag vill.

Senaste foruminläggen

Rubrik
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo