Start > Körkortsforum > Uppkörning snart, nervös

Uppkörning snart, nervös

Lille skutt 2016-03-20 08:57 ! Citera #
Hej ! På torsdag har jag en vecka kvar till uppkörning och kunskapsprovet ,
Hur ska man göra för att inte va så nervös inför uppkörningen ??
Kunskaps provet ä ja inte ett dugg nervös för men just uppkörningen !
Ä alla skräckhistorier om uppkörnings lärare Sanna !! Att dom jävlas för att man ska kugga etc ??
Ska även göra lilla uppkörningen nu inom kort och undrar hur den funkar !!
Tips å erfarenheter från era uppkörningar godtages gärna :) å tips på hur man kan förberada sig utan å känna sig sjukt nervös !
Yajirou 2016-03-20 09:46 ! Citera #
Hej.

Skräckhistorierna om att inspektörerna skulle jävlas för att kugga folk är bara ren skitsnack. Det är folk som inte kan acceptera att deras körning var tillräckligt dåligt/farlig så de kommer på andra ursäkter.

När det gäller för tips till dig så kan jag bara säga att var dig själv, ta djupa andetag och försök småprata lite med inspektören så din nervositet sjunker och får dig att lugna ner dig. Men det är upp till dig om du vill småprata. Annars är djupa andetag nog det viktigaste.

Lycka till.
Förarprövaren 2016-03-20 10:08 ! Citera #
Hej Lille Skutt!

Jag har skrivit ett svar på ditt inlägg på min blogg.
uppkorningblog.wordpress.com/2016/03/20/hur-kan-jag-bli-mindre-nervos-infor-korprovet/
Jossan88 2016-03-20 15:40 ! Citera #
Lille skutt 2016-03-20
Hej ! På torsdag har jag en vecka kvar till uppkörning och kunskapsprovet ,
Hur ska man göra för att inte va så nervös inför uppkörningen ??
Kunskaps provet ä ja inte ett dugg nervös för men just uppkörningen !
Ä alla skräckhistorier om uppkörnings lärare Sanna !! Att dom jävlas för att man ska kugga etc ??
Ska även göra lilla uppkörningen nu inom kort och undrar hur den funkar !!
Tips å erfarenheter från era uppkörningar godtages gärna :) å tips på hur man kan förberada sig utan å känna sig sjukt nervös !
Klart det finns både bättre och sämre inspektörer, men dom är långt ifrån så elaka som man kan läsa om härinne, så det ska du ta med en nypa salt :)
Och dom bestämmer sig inte innan om man ska kugga någon eller inte, det är helt upp till dig som förare att avgöra vilket bedömande du kommer att få :D

Dom som säger att dom vart kuggade för minsta lilla skit grej ljuger så då det står härliga till.
Då har dom inte den kunskapen för att ens se sina egna fel, och då ska dom heller inte ha nått körkort!

Mitt tips inför uppkörningen att vara utvilad och gärna ha ätit nått innan, samt haft en körlektion med körskolan så du är lite varm i kläderna. Det hade jag och det hjälpte mig jätte duktig, om du och körskolan hinner så kan ni även ha en säkerhetskontroll bara för att pigga upp minnet lite :)

När du kör så lyssna noga på vad din inspektör säger åt dig vad du ska göra, och kör lika lugnt och fint som har gjort att du snart kan avsluta din körutbildning med ett godkänt körprov och därmed lyckats fått ditt körkort!

Lycka till!
Lille skutt 2016-03-20 17:19 ! Citera #
Tack alla ! Ös gärna på med mera tips .. Å erfarenheter . :)
Gäst 2016-03-20 17:47 ! Citera #
Lille skutt 2016-03-20
Tack alla ! Ös gärna på med mera tips .. Å erfarenheter . :)
Du behöver inga fler tips, allt som redan har blivit sagts räcker gott och väl! :D
Kan bara fylla på med att skriva att inspektörerna bedömer lika till 98% över hela Sverige.
Så blir du kuggad så är det nått du har gjort, inte att dom bara vill kugga dig...

Återkoppla gärna med hur det gick med din uppkörning :lol:

MvH/ Glenn
påbudsmärke 2016-03-20 19:35 ! Citera #
Hej!

Hade en tjej som inspektör, hört skit mycket historier om att tjejer är stenhårda.
Blev själv förvånad att jag klarade uppkörningen, trodde att jag skulle bli kuggad för att jag glömde
ta upp spegeln (backade runt hörn) tog upp den dock efter 3-5min.

Tips: Kör bara som du har lärt dig, finns inget att oroa sig för. Glöm dock inte att ta upp spegeln om du får
backa runt hörn 8-)
Gäst 2016-03-20 22:18 ! Citera #
Påbudsmärke!
om du struntar i ofoget att ta ner spegeln vid backning så är problemet löst!
Lille skutt 2016-03-21 04:49 ! Citera #
Hr en fråga till , hur plugga ni teorin ?
Har lagt ner mycket tid på elevcentralens frågor å har bra poäng .
På min körskola ska man plugga å pränta in sen läsa boken det man inte riktigt kan med . Är elvencentralens frågor som Vägverkets på kunskapsprovet ?
Gäst 2016-03-21 07:02 ! Citera #
Lille skutt 2016-03-21
Hr en fråga till , hur plugga ni teorin ?
Har lagt ner mycket tid på elevcentralens frågor å har bra poäng .
På min körskola ska man plugga å pränta in sen läsa boken det man inte riktigt kan med . Är elvencentralens frågor som Vägverkets på kunskapsprovet ?
Njae.... Alltså jag kände igen en del frågor, men exakt samma är det inte. Det kan finnas andra alternativ, och vissa frågor var mer utdragna för att förvirra.

Men läs boken mycket och se till att du kan teorin, så kommer det gå bra. Bara man tar det lugnt och läser frågorna noga, så är det inga problem att klara provet.

Varva boken med några tester också, så du får se vart kunskapsbristerna finns.

Senaste foruminläggen

Rubrik
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo