Hej ! På torsdag har jag en vecka kvar till uppkörning och kunskapsprovet ,
Hur ska man göra för att inte va så nervös inför uppkörningen ??
Kunskaps provet ä ja inte ett dugg nervös för men just uppkörningen !
Ä alla skräckhistorier om uppkörnings lärare Sanna !! Att dom jävlas för att man ska kugga etc ??
Ska även göra lilla uppkörningen nu inom kort och undrar hur den funkar !!
Tips å erfarenheter från era uppkörningar godtages gärna
å tips på hur man kan förberada sig utan å känna sig sjukt nervös !
Klart det finns både bättre och sämre inspektörer, men dom är långt ifrån så elaka som man kan läsa om härinne, så det ska du ta med en nypa salt
Och dom bestämmer sig inte innan om man ska kugga någon eller inte, det är helt upp till dig som förare att avgöra vilket bedömande du kommer att få
Dom som säger att dom vart kuggade för minsta lilla skit grej ljuger så då det står härliga till.
Då har dom inte den kunskapen för att ens se sina egna fel, och då ska dom heller inte ha nått körkort!
Mitt tips inför uppkörningen att vara utvilad och gärna ha ätit nått innan, samt haft en körlektion med körskolan så du är lite varm i kläderna. Det hade jag och det hjälpte mig jätte duktig, om du och körskolan hinner så kan ni även ha en säkerhetskontroll bara för att pigga upp minnet lite
När du kör så lyssna noga på vad din inspektör säger åt dig vad du ska göra, och kör lika lugnt och fint som har gjort att du snart kan avsluta din körutbildning med ett godkänt körprov och därmed lyckats fått ditt körkort!
Lycka till!