Det viktigaste är att läsa teoriboken och anteckna medan du läser. Läste boken 4 gånger, antecknade varje gång.
Gjorde några tester online, köpte också en app för 40 (?) kr där det fanns 700 frågor.
Sist men inte minst, LÄS INTE DAGEN DU SKA GÖRA PROV!!! det var många som gjorde det när vi väntade för att komma in och skriva provet.
Samma här! Var böcker öppna överallt, o massa hysteriska tjejer. Tips till nån som ska skriva prov. Försök o inte lägga fokus på eventuellt folk som är helt hysteriska. Det lönar sig att försöka va lugn.
Jag plugga naturligtvis under en längre period innan, men satt o råplugga dagen innan. Men pluggade inte samma dag.
Istället lyssnade jag på musik på bussen påväg till provet, för o lugna mina nerver, o väl på trafikverket kolla jag Facebook o sånt istället. Fokuserade inte på de hysteriska tjejerna.
Klarade provet på första försöket. Så jag rekommenderar att man samma dag, försöker bli fokuserad, istället för att plugga. För när man är nervös, fastnar ändå ingen ny information.