Start > Körkortsforum > Uppkörning

Uppkörning

Gäst 2016-03-12 18:37 ! Citera #
Hej.

När både jag och inspektören träffas, kommer han då bara säga gör en yttersäkerhetskontroll?
och sen måste jag göra det jag kommer ihåg, eller kommer han säga något specifikt såsom testa ljusen?

Har även hört att vissa inspektörer frågar vart man bor och ber en att åka ditt (om man inte bor åt helvete), sant eller falskt?
Gäst 2016-03-12 22:25 ! Citera #
Inspektören kommer be dig kontrollera en specifik grej. Tex kolla däcken. Du behöver alltså inte göra en hel säkerhetskontroll. Däremot behöver du ju kunna hur man kollar allt. (Men det förutsätter jag att du förstår)

Du kan få en instruktion att köra dit du hittar. Tillexempel hem. Men som jag förstått det så är det ovanligt. Räkna alltså inte med att du kommer få köra hemåt, under en uppkörning.
Gäst 2016-03-13 13:09 ! Citera #
Tack.
Förarprövaren 2016-03-18 18:28 ! Citera #
Hej!
Som f.d. förarprövare vet jag hur det går till. Du ombeds göra en eller ett par delar av säkerhetskontrollen. Inspektören talar om vilken eller vilka. Ibland kan inspektören även stötta litet för denne vet att det är extra nervöst i början av provet.
Läs min blogg och ställ frågor om körprovet direkt till en f.d. inspektör (d.v.s. undertecknad) så får du veta hur allting går till.
uppkorningblog.wordpress.com
Gäst 2016-03-18 19:29 ! Citera #
Förarprövaren 2016-03-18
Hej!
Som f.d. förarprövare vet jag hur det går till. Du ombeds göra en eller ett par delar av säkerhetskontrollen. Inspektören talar om vilken eller vilka. Ibland kan inspektören även stötta litet för denne vet att det är extra nervöst i början av provet.
Läs min blogg och ställ frågor om körprovet direkt till en f.d. inspektör (d.v.s. undertecknad) så får du veta hur allting går till.
Klarat teorin & uppkörningen :D
Förarprövaren 2016-03-18 22:13 ! Citera #
Grattis! Bra jobbat!
Gäst 2016-03-19 08:45 ! Citera #
Förarprövaren 2016-03-18
Hej!
Finns ju inget att läsa....en tom blogg är inte mycket att skryta med :D :lol:
Förarprövaren 2016-03-19 10:05 ! Citera #
Hej Gäst!
Mening är att bloggen ska fyllas av svar på de frågor som finns om uppkörningen. Den är inte tänkt som en faktabank. Däremot blir den en sådan varefter sidorna fylls av frågor och svar. Är det något särskilt som du letar efter? Ställ dina frågor så ger jag dig svaren! /Rune
Gäst 2016-03-19 13:00 ! Citera #
Förarprövaren 2016-03-19
Hej Gäst!
Mening är att bloggen ska fyllas av svar på de frågor som finns om uppkörningen. Den är inte tänkt som en faktabank. Däremot blir den en sådan varefter sidorna fylls av frågor och svar. Är det något särskilt som du letar efter? Ställ dina frågor så ger jag dig svaren! /Rune
Då tycker jag att du har skrivit lite fel eftersom du har skrivit:
”Läs min blogg och ställ frågor om körprovet direkt till en f.d. inspektör (d.v.s. undertecknad) så får du veta hur allting går till.”

Enligt den raden så ska det redan finnas en massa svar att läsa, men som sagt så är bloggen helt tom, eftersom det inte finns nått att läsa :D
Jag har inga frågor då jag redan har körkort, tittade bara in här lite snabbt och fick se denna tråd :lol:
Förarprövaren 2016-03-20 06:56 ! Citera #
Hej!
Ja, det var kanske felaktigt formulerat. Allt är i sin linda så det har inte nått sin slutliga form ännu :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest