Start > Körkortsforum > Uppkörning på fredag 11/3

Uppkörning på fredag 11/3

Lilla_grodan 2016-03-09 18:17 ! Citera #
Jag har uppkörningen på fredag och idag är det onsdag. Nerverna börjar komma. Körde på trafikskolan och gjorde fel efter fel idag. Minimala fel men fel. Min körskollärare vet att jag kan men det är blicken jag glömmer när jag ska svänga. Jag ska tänka blicken, pilen och filen. Jag gör pilen blicken filen. Jag skäms. Jag vet ju att jag kan. Varför blir det ändå fel. Detta kan jag ju bli kuggad på. En sådana simpel sak.

Snälla ge mig tips på hur jag lugnar ner och inte stressar. För det är när jag ä stressad det blir fel och jag vill verkligen inte misslyckas på detta provet.
Gäst 2016-03-09 22:30 ! Citera #
Koppla av, och stressa mindre :D
elin 2016-03-09 23:01 ! Citera #
Strunta i den första kommentaren. Du behöver inte vara nervös, utan är man redo så går det bra. För mig släppte nervositeten när jag satte mig i uppkörningsbilen.
Låtsas att du kör en vanlig körlektion och var lika noggrann som man brukar vara.
Sen släpp all press som ligger runt uppkörningen, det gör inget att bli kuggad första gången. Tänk inte så mycket på det, så kanske det blir enklare att slappna av.
Kom också väl utvilad, ät mat innan etc. Var förberedd helt enkelt! Se till att du verkligen kan allt, och när du gör det så ta det lugnt, det är ingen idé att stressplugga dagen innan. Se på en film istället ;)
Gå inte in på internet och läs alla mardrömshistorier om uppkörningar. De är många gånger skrivna av folk som helt enkelt inte var förberedda och inte kan acceptera att de kanske inte kör tillräckligt bra.
Lycka till!
Lung 2016-03-09 23:27 ! Citera #
Inga problem, du tar det. Körläraren uppmärksammar alla detaljer på ett konstruktivt sätt, de är inte detaljer som du blir kuggad för.

Upplevde precis samma sak som du gjorde lektionen innan min uppkörning. Men uppkörningen gick galant, helt utan anmärkning.
Lilla_grodan 2016-03-10 07:04 ! Citera #
:) tack. Ja nu känner jag mig inte lika irriterad av mina misatag. Jag kan ju detta. Är nog därför jag blir nervös. Men talade med trafikläraren via mail och hon sa att det var nerverna annars hade hon inte låtit mig köra upp.
Gäst 2016-03-10 10:00 ! Citera #
Som sagt, koppla av så stressar du mindre :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest