Kuggade 5 gånger
Så deppig man blev
Om du ännu inte klarat körkortet ska jag ge dig lite tips.
Öva speciellt på de eller det du har kuggat på, (även om det är en yttepyttgrej). Öva på som sagt stort som smått. Andra moment kommer ju också ingå, men lägg fokus på dina brister.
Så tråkigt för dig, men GE INTE UPP!!! Snart sitter körkortet som ett smäck, o då är allt elände med uppkörningar och dylik över.
Kör du privat eller med skolan? ta extra lektioner på trafikskolan på det du är svag på så kommer du klara uppkörningen
Tack du ! Jag kör med bil skolan och det funkar ok men när körde upp blev jag jättemesig. Har svårt att titta långt fram,planera följa skylten,fel växlar på isväglag.
Problem är bara på landsvägen.
Öva då på landsväg mycket, om det är din svaga punkt. Öva på att titta så långt fram som möjligt, och låt blicken gå från höger till vänster, och avsök vägen rejält. Därför måste du också höja blicken, så du hinner se och registrera information.
Jag hade också problem med avsökningen, men nu är det lite bättre.
Och när det gäller nervositet på uppkörningen, har jag väl tyvärr inte så utprovade tips, då jag själv inte var så nervös. Lite nervöst var det, men det var hanterbart.
Men det som jag tror kan hjälpa, är att inte tänka att det är uppkörning, utan en vanlig lektion. Låtsas som att det är din ordinarie lärare som sitter där. Det funkade iallafall för mig. Kändes som att det var min ordinarie lärare.
Tack så mycket gäst ! Jag ska ta mer lektioner för träna på detta. Klarade med teori så det är lite stressar !
Det är väl ändå fel att låta blicken vandra från höger till vänster, istället från vänster till höger eftersom man har mötande trafik på vänster sida.
Jag fick lära mig att titta långt fram och att låta blicken vandra från vänster till höger, och kör man på landsväg så ska blicken vandra fram och tillbaka jätte ofta eftersom farten är högre där än vad den är inne i stan, plus att man måste vara beredd på allt vilt som kan springa ut på vägen
Det är väl ändå fel att låta blicken vandra från höger till vänster, istället från vänster till höger eftersom man har mötande trafik på vänster sida.
Jag fick lära mig att titta långt fram och att låta blicken vandra från vänster till höger, och kör man på landsväg så ska blicken vandra fram och tillbaka jätte ofta eftersom farten är högre där än vad den är inne i stan, plus att man måste vara beredd på allt vilt som kan springa ut på vägen
Jo. Stämmer! Blev bara förvirrad på höger o vänster. Poängen är iallafall att blicken hela tiden ska vara rörlig.
Köra utan körkort som flesta ungdomar gör !
Köra utan körkort som flesta ungdomar gör !
Och där kom den dummaste kommentaren för dagen upp...
Lägg fram lite fakta om du ska komma med ett sådant påstående!!
Senaste foruminläggen
Rubrik