Start > Körkortsforum > Fråga mig om uppkörning!

Fråga mig om uppkörning!

Nasiib 2016-03-26 23:32 ! Citera #
Tack för ditt svar.
Gäst 2016-03-27 09:15 ! Citera #
134 2016-03-25
Du ska försöka planera körningen så att du slipper att stanna och sedan svänga.
Men om du måste stanna så kom ihåg att hjulen ska vara rakt fram och sedan när det är fritt så kan du svänga och gasa.

Lycka till!
Och kolla nästan hela tiden i backspegeln. Kommer det en bil, så ska du fortsätta rakt fram istället och vända och göra en högersväng. Så sa iallafall min körlärare.
Gäst 2016-03-27 11:38 ! Citera #
Gäst 2016-03-27
Och kolla nästan hela tiden i backspegeln. Kommer det en bil, så ska du fortsätta rakt fram istället och vända och göra en högersväng. Så sa iallafall min körlärare.
Det där är ju inte riktigt helt sant, visst ska man fortsätta om man hindrar trafiken bakom sig, men knappast om det bara kommer en bil!
Har man fler bakom sig så kan det vara en bra idé att fortsätta rakt fram för att hitta ett bra ställe att vända, och köra tillbaka för sedan göra en höger sväng.. Men har man bara en eller två bilar bakom sig så gäller det bara att vara extra tydlig med att man ska svänga, annars kommer man ofta få köra förbi där man skulle svänga för att vända en längre bit bort och sedan köra tillbaka eftersom man sällan är ensam på vägarna :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov