Jo det blev en del lektioner! Hade lite svårt med statskörningen men nu i efterhand när man tänker på kostnaden så har det varit värt. 36 lektioner plus billån vid uppkörning, riskettan + tvåan, teorikvällar, böcker och onlinetester gick på sammanlagt ca 18,000. Sen alla kostnader för förarprov o liknande hamnar vi nog närmare 20,000 skulle jag tro.
Småfel jag gjorde var att jag kände att jag tappa mitt mål men det visade sig att jag låg rätt ändå. Följde skyltar men srn kom det inga på ett tag och då blev jag orolig. Sa helt enkelt att jag är osäker nu men hade nog lite tur då inspektören sa att vi låg rätt.
Planeringen va inte hundra procent. Står du exempelvis vid ett rödljus så kan man alltid kolla skyltar om det är en korsning exempelvis.
Gick ner på ettan när det va kass sikt i ett villaområde enligt mig men inspektören sa att det va inget fel men det blev lite löjligt. Kolla genom buskar o liknande så långt innan de går.
Generella tips, titta i alla speglar ofta, lär dig säkerhetskontrollen så du kan den helt, gärna någon vecka innan och repetera så det hinner sjunka in. Va lite stressad, prata med inspektören och försök hitta nåt gemensamt intresse kanske, det hjälper när man har nåt att prata om! Sov och ät ordentligt och sist men inte minst - kör klokt!