Körde upp i fredags & blev underkänd. Gemensamt för de punkter jag var underkänd var körning på landsväg(av& på), körning motorväg(av & på) och filbyte. När han förklarade efteråt förstod jag det som att jaginte anpassade farten, jag tror han menade att jag körde för fort i svängar exempelvis.
Visst ska jag vara färdigväxlad & hålla samma hastighet som trafiken när jag kör ut från ett accelerationsfält?
Vänta med att släppa gasen till jag är ute från motorvägen & på utfarten?
Om jag kör på landsväg in på till motorväg så måste jag först köra ganska långsamt för att göra en skarp högersväng för att sedan bestämt accelerera upp( vara färdigväxlad), visst?
Jag ska träna på detta, men jag vill minas att jag gjorde allt detta. Kanske gjorde jag det inte naturlig nog eller i rätt tid.
Vid ett tillfälle planerade jag min körning så jag hamnade i vänster körfält då det var bäst dit vi skulle, men fick sedan för mig att jag planerat fel & titta i speglarna, blinkade tittade igen & byte till höger. Grejen var ju snart jag tänkte rätt från början & hade kunnat ligga kvar, men egentligen gjorde det inget för jag kunde köra i högerfältet också för mitt resmål. Men filbyte var helt onödig alltså. Men jag gjorde stegen SM man bör osv. & det var inte så mycket trafik så det blev ingen farlig situation. Men då kugga han mig på detta då det var enda gången jag byte fil, vilketjag inte riktigt förstår, då ingen skada blev sked.
Några tips på hur jag finslipar dessa scenarion?