Okej. Tack för svaren!
Övningskörde lite idag och nästan alla mina växlingar var nästan perfekta. Så det går framåt
Härligt när det går bra!
Tänker bara ge dig ett litet gott råd. Sen är det upp till dig om du vill ta till dig det.
Det är inte enbart växlingen som ska sitta vid en uppkörning. Du förväntas kunna klara av alla möjliga situationer. (Behöver dock inte vara helt perfekt. Oftast klarar man sig ändå, med tillräckligt få misstag, så länge man inte gör något farligt).
Skynda långsamt är mitt råd.
Min personliga åsikt är att kunskaperna stannar kvar mer, om man skyndar långsamt. Man hinner öva och smälta information.
Kör du enbart privat, råder jag dig till att läsa läroplanen för behörighet B (finns på trafikverkets hemsida typ). Då är det lättare att få en förståelse för vad man måste kunna för att klara provet. I längden kan det ju bli dyrare, om man kuggar pga kunskapsbrister.
Har man koll, är det större chans att klara det på första försöket. Jag rekommenderar faktiskt körskola, då jag aldrig hade klarat det privat. Men alla är ju individer, så det finns ju dom som klarar sig galant som privatister också givetvis.
Men att ha koll på kunskapskraven, är en stark rekommendation. Även nån körlektion, då handledaren kanske inte riktigt har koll på ”det senaste”.
Lycka till med den fortsatta övningskörningen!