Start > Körkortsforum > Gjorde Teoriprovet idag, lite …

Gjorde Teoriprovet idag, lite tankar och tips

danne 2016-01-30 00:53 ! Citera #
Var som många andra väldigt nervös inför kunskapsprovet, när du kommer in i salen får du instruktioner på vad du skall göra. Satte mig, började läsa frågorna där det i början gick väldigt segt för mig att klicka i något svarsalternativ, men när du sedan blir bekväm i stolen flyter det bara på.

Läste körkortsboken från 2010 endast en gång, eftersom det var den enda boken jag hade tillgänglig.
Gjorde självfallet också elevcentralens instuderingsfrågor, fas A-F, repetition och sluttestet.

Kan säga att i jämförelse med elevcentralens instuderingsfrågor ligger kunskapsprovet på ungefär samma nivå, kanske till och med snäppet lägre. Med tiden du får (50 min) hinner du gott och väl gå igenom dina svar.

I de allra flesta fallen kan du utesluta ett eller två svarsalternativ, många av frågorna som jag fick i provet var i grund och botten logiskt tänkande. Fick 57 rätt av 65 och för er som är nervösa, var inte det!
Gäst 2016-01-30 21:20 ! Citera #
Grattis!
danne 2016-01-31 00:49 ! Citera #
Gäst 2016-01-30
Grattis!
Tackar! :lol:
Ells 2016-01-31 12:02 ! Citera #
Grattis! Har mitt nästa vecka :/ har bok från 2011 och en app som jag övar frågor på.
Gäst 2016-01-31 18:59 ! Citera #
Visst, det var enligt mig också en bagatell (58/65), men nervös kan man vara ändå. Oavsett om man är förberedd, så kan det vara det.

Var väl förberedd (läst boken många gånger plus gjort tester), men var ändå nervös, för tvekade på mig själv. Så jo, även om det inte är svårt om man är förberedd, är det normalt att vara nervös.
Dino 2016-02-18 18:27 ! Citera #
Hej,

Jag håller med dig att kunskapsfrågorna ligger på i princip identisk nivå; vilket är otroligt bra. Jag håller på att ta körkort nu och läser alla artiklar jag kan hitta om detta. Just nu har jag hittat detta som verkar vara som riktigt bra tips, vad tycker ni?

matematikperfektion.se/hur-man-klarar-korkortet-pa-forsta-forsok/
Jenny 2016-03-03 11:43 ! Citera #
Tack för info & tips, har teoriprov om en vecka och har varit sjukt nervös, men nu känns det faktiskt lite bättre :lol:
elin 2016-03-08 20:51 ! Citera #
Gjorde teoriprovet idag! Började plugga ordentligt en vecka innan och satte 61/65 på provet. Frågorna var på samma nivå som de på denna sida. Så kan rekommendera att läsa teoriboken och göra frågorna här!
Gäst 2016-03-08 21:58 ! Citera #
Jag gjort det i dag men tyvärr för gick då inte så bra efter 4 gången

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I går 20:00
3
2024-11-20 20:23
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov