Start > Körkortsforum > 2a uppkörningen Bollnäs

2a uppkörningen Bollnäs

Ante 2016-01-18 01:08 ! Citera #
Hej!

Jag hade uppkörning senast 13/1 och kuggade, Allt gick så jävla bra. Vi var ute på landsväg o hade tagit en vänster sväng och längre in backat runt ett hörn. Han sa till mig ”De här går ju hur bra som helst, vi kör tillbaka till trafikverket” Jag började köra tillbaka och han sa ”Kör mot gävle här uppe”. Vänster svängen var vid en rondell, jag vet inte vad som hände eller vad jag tänkte med men jag åkte in i en vänster ficka och tog en sväng innan den jag skulle till.... Jaha tänkte jag, då måste jag vända. Kom in mot Max och jag tänkte att de va en bra idé och vända inne där på parkeringen, jag var fortfarande lugn. Men när jag svänger in mot parkeringen så pekar han på någonting... En infartsförbuds skylt... Jag sa ”Fan då den såg jag inte”. Jag tänkte inte mer på det och vi körde till Trafikverket. Han sa att jag körde klockrent och miljövänligt. Men så sa han ”Men du förstår varför jag inte kan godkänna dig va?” Jag fatta ju direkt... Den där jävla vänstersvängen, vafan hände? Vad tänkte jag med? Han tröck i grönt på allt i protokollet förutom nått med trafikregler. Han sa att jag måste lära mig att läsa av situationer bättre och ha överblick. Att jag ska veta va jag ska göra innan jag kommer i en svår situation, Men det var de ända.

Teorin kuggade jag samma dag men gjorde om den dagen därpå och klarade den. Nu ska jag köra igen den 20/1 kl 10:15. Sist jag körde upp var 13:15 och de är ganska mycket trafik då så jag hoppas de är mindre kl 10:00..

Men jag har blivit så otroligt nervös. Har köpt bil och allt och jag studerar 15 mil härifrån och jag måste åka tillbaka till skolan efter min uppkörning och jag vill så gärna ta min egna bil dit och inte få skjuts... Jag har blivit så nervös att jag sitter och spänner mig så jag får rygg smärtor. Jag kan inte sova. Jag vet att jag kan köra bil och jag har inte vart såhär nervös förut. Jag hade dock en jätte trevlig inspektör och jag hoppas jag kommer få samma. Men hur ska jag lugna mig? Jag har läst att man inte ska tänka så mkt bla bla bla men det funkar uppenbarligen inte på mig.

Att köra bil de kan jag. Har kört bil sen jag var 8 år. Men det är ju de här med överblicken, jag sa till honom innan vi körde att de var mitt enda problem för jag kan bli så osäker på saker och jag hinner inte tänka ibland för jag närmar mig målet så snabbt och då blir jag så stressad. Jag vill inte köra ”för sakta” heller och bli kuggad på det...
Gäst 2016-01-18 10:42 ! Citera #
Tyvärr är mitt enda tips att ”bara köra” och inte tänka så mycket. Men du skrev ju att det inte fungerade för dig. Så vet inte tyvärr hur jag kan hjälpa dig mer. Men det var ju bara den där skylten du missade. Med andra ord kan du egentligen!!! Försök pusha dig själv, och tänk: Jag kan det här! Tror du det kan funka?

Lycka till!
Ante 2016-01-18 13:18 ! Citera #
Jo så är det ju. Men rädslan att jag blir kuggad är så stark, läser alla typer av mardröms historier här. Jag har köpt bil och allt nu duvet och som sagt ska jag tillbaka till plugget den kvällen och jag vill fan inte åka tillbaka utan körkortet..
Gäst 2016-02-01 14:37 ! Citera #
Hur gick det?

Senaste foruminläggen

Rubrik
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest