Start > Körkortsforum > Uppkörning i Farsta

Uppkörning i Farsta

Matte 2016-01-12 20:22 ! Citera #
Uppkörning i Farsta andra gången i morgon! Första gick åt helvete, ren jävla nervositets fel.

Skulle svänga ner på motorvägen mot Stockholm. Dum o nervös som jag är tar jag en avfart för tidigt o hamnar på FEL sida av vägen. Så läraren får styra tillbaka igen.

Sen körde vi upp vid Enskede, vid arenan. Där stod jag o väntade på trafik o rödljus i rondellen i 2 min. Sen kör jag in, ser en bil men tror jag hinner. Nope, han får stanna o tutar medans han ändå kan. Blev kuggad o visste det redan när han ingrep.

Det var en månad sen o nu har jag haft ett antal lektioner i Farsta sen dess o nu är jag helt säker på körningen. Önska mig lycka till i morgon! Håller er uppdaterade
Gäst 2016-01-13 08:12 ! Citera #
Lycka till idag! Körde upp i Farsta igår och klarade det! (kuggat där 3ggr innan)
En sak som hjälpt mig som varit lite ”hetsig” innan är att tänka att ju lugnare jag kör desto kortare blir uppkörningssträckan och mindre situationer att kugga på.
Var noga med högerregel i villaområde, (titta vänster/höger/vänster) Enskede och håll koll på 30 skyltar.
Var överförsiktig vid påfarten nynäsvägen (vid Statoil) där man korsar bussfilen.. Blev kuggad där en gång för att hon tyckte jag trängde mig in..
Har du tur får du åka mot Haninge istället.

Håller tummarna idag :)
Gäst 2016-01-13 15:53 ! Citera #
Tog körkortet! Gjorde några småfel men han var väldigt förlåtande :)
Gäst 2016-01-13 16:15 ! Citera #
Grattis! :)
Mot Sthlm eller Haninge?
Gäst 2016-01-13 17:14 ! Citera #
Grattis!
När du säger småfel, vad för fel menar du då???
Gäst 2016-01-14 13:17 ! Citera #
Mot Farsta, in i Bagarmossen, larsboda och tillbaka.

Jag glömde kolla döda vinkeln när jag körde in på cykelväg.

Jag fick bromsa till ganska kraftigt uppe vid arenan då jag skulle ner till Nynäshamn o det var rött ljus.

Körde i mittenfilen från arenan ner till hökarängen där egna filen börjar. ungefär 7-8 km.

Backade runt 1 hörn o hamnade mitt i gatan. Fick göra om det en gång till o klarade det.

När jag kom tillbaka sa han att jag har godkänd.. Började nästan lipa. Trodde jag var kuggad. Rekommenderar honom, Tony i Farsta! Avslappnad och skön kille :lol:
Gäst 2016-01-14 13:27 ! Citera #
Farsta är superenkelt. Som jag beskrev, gjorde jag små fel och det är dom som står över ^.

Det är enkelt bara du inte blir för nervös och gör massa fel. Var super nervös men eftersom jag väntat i 1 månad på uppkörningen i Farsta kunde jag inte acceptera att kugga igen.

Lycka till allihopa! Behöver ni mer tips osv så fråga på // TS

Senaste foruminläggen

Rubrik
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest