Start > Körkortsforum > Fråga angående Körkort Online

Fråga angående Körkort Online

WW 2016-11-23 09:26 ! Citera #
Rikard, här kommer lite info från den statliga myndigheten Trafikverket, som är de som ansvarar för provet (bättre källa finns alltså inte)

”Kunskapsprovet består av totalt 70 frågor, varav 5 frågor är testfrågor som ska utvärderas. Resultatet på testfrågorna räknas inte in i provresultatet. För att provet ska bli godkänt måste du svara rätt på 52 av de 65 frågorna som ingår i provet. Provtiden är 50 minuter.”
http://www.trafikverket.se/korkort/korkortsprov/moped/kunskapsprov-for-moped-klass-i--behorighet-am/

Angående prov på nätet, så är de hjälpmedel för övning. Har du gjort nationella prov i skolan? Fick du facit på provet innan? Möjligen fick du öva på snarlika prov, men du fick inte en exakt kopia av årets aktuella prov.
Rikard Andersson 2016-11-23 15:46 ! Citera #
Kan man köpa Slut provet på skiva och öva in innan man går och gör slut provet?
Rikard Andersson 2016-11-23 19:46 ! Citera #
Jag kollade med fjärdhundra trafikskola! dom hade en skiva kvar, den kostade 250 kronor, dom skulle lägga undan den till mig, jag ska köpa den imorgon, jeppy! Jag kommer klara teori provet!, det är nämligen slut-provskivan jag ska köpa! och pluggar jag in den ordentligt så kommer jag klara slut provet blir så glad! :)
Gäst 2016-11-23 21:39 ! Citera #
Rikard Andersson 2016-11-23
Jag kollade med fjärdhundra trafikskola! dom hade en skiva kvar, den kostade 250 kronor, dom skulle lägga undan den till mig, jag ska köpa den imorgon, jeppy! Jag kommer klara teori provet!, det är nämligen slut-provskivan jag ska köpa! och pluggar jag in den ordentligt så kommer jag klara slut provet blir så glad! :)
Alltså seriöst!
Du verkar ju inte fatta, skivan du ska köpa har ett antal prov frågor som kan komma på ditt teoriprov. Men det är ju inte säkert att dom gör det.
Skivan innehåller ju inte alla frågor som finns på ett teoriprov. Precis som någon skrev tidigare i denna tråd så har Trafikverket massor av frågor att plocka av, så jag tror inte att du kommer få precis allihopa :)
Dessutom är dom riktiga frågorna sekretess belagda, så man får inte enligt svensk lag sälja dom riktiga frågorna.
Men dom som finns att köpa, är snarlika, men absolut inte samma frågor.

Jag hade också en liknande skiva när jag pluggade inför mitt prov, men jag fick inte en enda fråga på mitt riktiga prov som fanns på den skivan. Och då hade den skivan lite drygt 650 olika frågor, så sannolikheten att du skulle få samma frågor som du har på din skiva är väldigt liten...
Rikard Andersson 2016-11-24 08:04 ! Citera #
Dom sa på trafikskolan att det är Slut-prov skivan, och dessutom så är det inte mer en 70 frågor på teori provet, låter väldigt konstigt då om dom frågorna helt plötsligt skulle bytas ut som jag sa tidigare byta ut frågor och lägga till vad händer då med dom frågorna som man har lärt sig försvinner dom bara ut i tomma intet tänk till?
Rikard Andersson 2016-11-24 08:13 ! Citera #
Och nästan hälften av min körkorts bok har innehöllt frågor som har läggat på nätet det har jag kollat och det är väldigt många, hur tror du då det kommer bli med skivan betydit fler :)
Rikard Andersson 2016-11-24 08:24 ! Citera #
Det är inte så svårt med ett AM - körkort man behöver bara tänka hälften jämfört med ett vanligt körkort!.
Gäst 2016-11-24 09:03 ! Citera #
Förklara den här tråden

En liten uppdatering. Gjorde teoriprovet idag, fick 61/65! Jätteglad! :D plugga datortesterna räckte visst för mig!

fans ett inlägg från nån som skrev här, SÅ INNAN NI ÖPPNA ERA FÖRBANNADE KÄFT!! TÄNK INNAN INNAN NI SÄGER NÅT!!!!
WW 2016-11-24 09:05 ! Citera #
Rikard Andersson 2016-11-24
Dom sa på trafikskolan att det är Slut-prov skivan, och dessutom så är det inte mer en 70 frågor på teori provet, låter väldigt konstigt då om dom frågorna helt plötsligt skulle bytas ut som jag sa tidigare byta ut frågor och lägga till vad händer då med dom frågorna som man har lärt sig försvinner dom bara ut i tomma intet tänk till?
Åhh skulle älska att se din min när du sitter på provet och ser att det inte är samma frågor. Tänk på mig då, lova det 8-)

Provet är ett stickprov, det finns ju tusentals saker man kan fråga och förhöra om trafik. Ibland frågar de om högerregeln, ibland om stopplikt och så vidare... Så, ja, om du inte får en fråga om stopplikt på ditt prov, kan vi för enkelhetens skull säga att den försvinner i tomma intet ;)

Återigen, fick du facit på alla dina prov i skolan innan du gjorde proven? Skulle inte det kännas som fusk...?
WW 2016-11-24 09:10 ! Citera #
Gäst 2016-11-24
Förklara den här tråden

En liten uppdatering. Gjorde teoriprovet idag, fick 61/65! Jätteglad! :D plugga datortesterna räckte visst för mig!

fans ett inlägg från nån som skrev här, SÅ INNAN NI ÖPPNA ERA FÖRBANNADE KÄFT!! TÄNK INNAN INNAN NI SÄGER NÅT!!!!
Tolkar det som att frågorna hjälpte, men inte att det var exakt samma frågor. Absolut kan du klara teoriprovet genom att jobba med teorifrågor från olika ställen, men frågan är ifall det är exakt samma frågor, vilket det inte är. Det är liknande frågor.

Varför inte ringa Trafikverket på 0771-17 18 19 och fråga hur provet är?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo