Start > Körkortsforum > Fråga angående Körkort Online

Fråga angående Körkort Online

Gäst 2016-01-05 13:30 ! Citera #
Tjenare, nu är det snart dax för mig att skriva teoriprovet, har Elevcentralen Premium och har läst igenom online boken som följer med, har gjort sluttestet över 10 gånger och har fått 60 och uppåt, bästa 69/70. Men grejen är att det känns som det typ inte är någon variation i frågorna, så tänkte höra, räcker det med körkorts onlines 250 frågor eller behöver man köpa 1000 frågor? ge gärna något tips om hur ni klarade teoriprovet :)

mvh
Jossan88 2016-01-05 13:47 ! Citera #
Och här kommer den återkommande frågan om vad som räcker att plugga :)
Alla pluggar på olika, och alla lär sig på olika sätt. Så att läsa hur andra pluggade kanske inte hjälper dig för fem öre.
Men känner igen din nervositet inför provet, jag hade samma känslor :)

Jag pluggade såhär:
Läste alla körkortspärmar på körskolan (8 pärmar med vardera 70 frågor)
Gjorde alla dataprov på körskolan (12 prov med vardera 72 frågor)
Läste körkortsboken 4 gånger! :)
Samt köpte alla 1000 frågorna härinne på KörkortOnline.se 2 gånger (1 gång var till min sambo)

Klarade teorin på första försöket :D
Gäst 2016-01-05 13:52 ! Citera #
Jo visst förstår hur du menar, men har så himla svårt att läsa böcker, grejen är dock att jag kommer ihåg ganska lätt, plus att jag gjort provet till AM kort så har lite hum om trafiken också. Det där med 12 olika prov med 72 frågor vardera lät väldigt bra, jag har lixom bara ett enda slutprov att gå efter... Men men får se hur det går :)

tack för svar
Jossan88 2016-01-05 13:58 ! Citera #
Ja min körskola var väldigt måna med att vi skulle plugga på ett sätt så att vi klarade provet på ett försök :)
Så man fick lära sig allt som tillhör trafiken samt vad som inte tillhör trafiken :)
Därav alla dessa pärmar och data prov..

Men om du har gjort prov för AM kortet ganska nyligen så måste du ju kunna det mesta iaf, jag menar det är ju samma trafikregler för AM som för B (Nästan) :D
Gäst 2016-01-05 14:06 ! Citera #
Ja precis! men får hoppas på det bästa, ska skumläsa igenom boken igen på dom viktigaste delarna o så innan provet :)
Gäst 2016-01-05 17:31 ! Citera #
Jag hade inte AM-kort när jag skrev för B, och klarade provet med god marginal. Så du har en fördel, eftersom du vet vad det handlar om. Plus att vägskyltar o så är ju samma. Jag var ju tvungen att lära mig allt från början, till skillnad från dig som hade tex vägskyltarna från AM.

Det bästa är att läsa boken många gånger, och även göra tester för att se vart du har eventuella kunskapsluckor.

Jag var också nervös, och tvekade på mina kunskaper. Men klarade det fint med 58/65.
Gäst 2016-01-07 12:49 ! Citera #
En liten uppdatering. Gjorde teoriprovet idag, fick 61/65! Jätteglad! :D plugga datortesterna räckte visst för mig!

Nu är uppkörningen kvar, har ni några tips? :)
Gäst 2016-01-07 13:23 ! Citera #
Gäst 2016-01-07
En liten uppdatering. Gjorde teoriprovet idag, fick 61/65! Jätteglad! :D plugga datortesterna räckte visst för mig!

Nu är uppkörningen kvar, har ni några tips? :)
Stort grattis!

Du ska köra på samma sätt som har tagit dig så här pass långt i din utbildning.
Skulle du ta en massa råd och tips nu så kanske det inte alls skulle passa dig.
Gäst 2016-01-07 14:13 ! Citera #
Det har du helt rätt i, blir bara lite nervös haha :)
Rikard Andersson 2016-11-16 06:34 ! Citera #
Jaha så det är bara 65 frågor jag hörde ifrån nån på trafikskolan att det va 70 frågor och man har bara 50 minuter på sig.....

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo